16 Eylül 2013 Pazartesi

ADIM ADIM ÇAMAŞIR MAKİNASI BOYAMA VE RESİM TRANSFERİ

Aksilikler arsızdır,geldimi üst üste gelir.Taşındığım ilk gün hem çamaşır,hem de bulaşık makinam bozuldu.Servisi aradım 2 gün sonraya randevu verdi.Sabırsızım ya,
ınternetten mahallede ki beyaz eşya tamircinin telefonunu bulup aradım.Sağolsun yarım saate geldi.Makinanın kapağını açtı,beyin ameliyatı yapıyormuşcasına bir dramayla:"Beyni yanmış bunun 180 lira(3 yıl evvel) tutar"dedi.Ben de:"Sağolun kardeşim ben gidip bir makina alayım,zaten bunu yaşı bana yaklaştı,beraber yaşlanmasakta olur"dedim.Tamirci"hiç tavsiye etmem,bu makina çelik kazan,yeni makinelerin hepsi flexi,temiz yıkamaz onlar"dedi.Hay Allah evimde gömü bulunmuş gibi bir heyecan duydum.Peki değiştir beynini dedim.2 gün sonra servis,bulaşık makinası için geldi.Bulaşık makinam da çok iyi yıkıyor,kaç lira istese verecektim.30 lira istedi."Sigortası yanmış değiştirdim"dedi.Çamaşır makinasından söz ettim."Onun da sigortası yanmıştır,bu yaşta ki makinaya aynı gün beyin mi bulunurmuş"dedi. 
 Genelde hırslı bir insan değilim.Lakin rekabet içeren bir olayın içindeysem,ben"ben"olmaktan çıkıyorum,içime bir kurt kadın giriyor.Muhakkak kazanan taraf olmak istiyorum.Monopoly oynarken kardeşimle sanal arsalar için hırlaşmışlığımız var.
     Hayır kazıklandığımı kabul edemem!Asla olmaz!Adam bana değerli bir bilgi sattı varsaydım.Benim ki çelik kazan.
Yanan sigortasına neredeyse çeyrek makina parası ödediğim çamaşır makinasına,o gün bu gündür tarihi eser muamelesi yapıyorum:
"O çelik kazan".Biri beni aptal yerine koyunca çok içerliyorum demek ki:Her çamaşır yıkadığım da,tamircinin"bu çelik kazan" deyişi tetikleniyor beynim de.Fakat bu kez farklı bir şey hatırladım."Deterjan kapağının altında ki boya kabarmış,müsait bir zamanda çağırın,gelip boyayayım"demişti.Çok beklersin sen.Haah hay o boyar da,ben boyayamam mı?
DEKUPAJ, DIY, EMİNE MASAL, ENAMEL BOYA, ESKİ EŞYALARI YENİLEME, HOBİ, MASALSI, RESİM TRANSFERİ NASIL YAPILIR, ÇAMAŞIR MAKİNASI BOYAMA, ÇAMAŞIR MAKİNASI YENİLEME, ÇAMAŞIR MAKİNASINA DEKUPAJ, BEYAZ EŞYA NASIL BOYANIR
Boyarım elbet :)Boyadım da.Çamaşır makinası nasılmı boyanır?Anlatayım:
DEKUPAJ, DIY, EMİNE MASAL, ENAMEL BOYA, ESKİ EŞYALARI YENİLEME, HOBİ, MASALSI, RESİM TRANSFERİ NASIL YAPILIR, ÇAMAŞIR MAKİNASI BOYAMA, ÇAMAŞIR MAKİNASI YENİLEME, ÇAMAŞIR MAKİNASINA DEKUPAJ, BEYAZ EŞYA NASIL BOYANIR
   Ne mi yaptım makinama?Onu deştim.Suç aletim bir tornavida.Bir uç bulup başladım boyayı sökmeye,tabakalar halinde sökülünce çok sevindim.Fakat sadece bu kadar başarabildim.İyice zımparaladım.Oluklu bir bulaşık süngerini ikiye böldüm.Polisan Matrix Enamelle,önce boyayı söktüğüm kısımları boyadım.
 Kuruduktan sonra,aynı boyayla birinci kat astarı oluşturdum.Sentetik boya kullanırken kesinlikle boyayı çok ince sürmeliyiz.Yoksa dikey zeminde dalgalanma yapabiliyor.
 Desenler resim transferi.Kağıtları yapıştırdıktan sonra:Cadance azur mavi ve Folk art beyazı karıştırıp ön kapağı boyadım.
DEKUPAJ, DIY, EMİNE MASAL, ENAMEL BOYA, ESKİ EŞYALARI YENİLEME, HOBİ, MASALSI, RESİM TRANSFERİ NASIL YAPILIR, ÇAMAŞIR MAKİNASI BOYAMA, ÇAMAŞIR MAKİNASI YENİLEME, ÇAMAŞIR MAKİNASINA DEKUPAJ, BEYAZ EŞYA NASIL BOYANIR
 Aslında beni tam bir felaket bekliyor sanıyordum.Çünkü ne kadar dikkat etsemde çiçek desenli kağıtlar boyandı.İki gün sonra ıslak bir süngerle desenleri ıslattım.Tırnağımla boyayı hafifçe çizip bir uç buldum.Sonra kağıtlar kolayca temizlendi.
Resim transferinde:
1)Transfer tutkalını,resmin yüzüne bolca sürüyor ve hiç hava kabarcığı kalmayacak şekilde zemine yapıştırıyoruz.
2)En az 24 saat sonra,bir süngerle ıslatarak tüm kağıdı,hiç hav kalmayıncaya kadar temizliyoruz. 
3)Resmin üzerine koruyucu olarak bir kat daha tutkal sürüyoruz.Vernikliyoruz.Sonuç gerçekten muhteşem oluyor.

DEKUPAJ, DIY, EMİNE MASAL, ENAMEL BOYA, ESKİ EŞYALARI YENİLEME, HOBİ, MASALSI, RESİM TRANSFERİ NASIL YAPILIR, ÇAMAŞIR MAKİNASI BOYAMA, ÇAMAŞIR MAKİNASI YENİLEME, ÇAMAŞIR MAKİNASINA DEKUPAJ, BEYAZ EŞYA NASIL BOYANIR

En küçük boy pon pon süngerle de puantiyeleri yaptım.Ben boyadım diye söylemiyorum,muhteşem oldu.Bu gün romantik çamaşır makinam da ilk çamaşırımı da yıkadım.Ee artık beraber yaşlanabiliriz:)
Sevgiyle afiyette kalın inşaALLAH

81 yorum :

  1. Yok böyle bir güzellik, harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim nebihan:)

      Sil
    2. Boyayı nerden bulabiliriz nalbırda satılıyormudır ne boyası kullabdınoz

      Sil
    3. Boyayı nerden bulabiliriz nalbırda satılıyormudır ne boyası kullabdınoz

      Sil
  2. Şahane, mükemmel, muhteşem, harika, çok güzel olmuş. Aklınıza, fikrinize, ellerinize sağlık... Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,aşk-ı züleyha.aklımı okuyorsunuz,ben de evde muhteşem ,harika diyerek dolaşıyorum:) sevgiyle kalın

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
  4. Dekupajin ve boyamanin boylesi..Cesaretinize hayranim..oldukca geniz bir alan ve metal yuzey..Ama sonuc cok iyi olmus.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler çilekli mektubum,bazen cesaretime ben de şaşırıyorum .inanın o kadar az vaktim var ki.sevgiyle kalın:)

      Sil
  5. yok atık, nasılda geliyor aklınıza böyle şeyler. süpersiniz çok güzel olmuşş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hande,artık daha az acemi bir boyacıyım dimi :)

      Sil
    2. Acemi mii, boyacı mıı??? kendinize böyle basit vasıflar yakıştırmayın, bu kadar mütevazi olmayın lütfen hayranlıkla izliyorum eserlerinizi. bence bunlar birer sanat eseri. ben sizden fikir alacaktım ama hala tablomu fotoğraflayamadım. Yakın olduğumuzu bilsem hiç düşünmeden önünüze koyacağım tablomu :)Bu arada bende bekliyorum arada bloguma :) geçen birşeyler yaptım bütün yorumlarım silindi...

      Sil
  6. çok güzel olmuş yaa elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. aaa ne kadar güzel olmuşşşş çok tatlı çok kıskandım bendemı yapsam :) ellerine sağlık canım harika fikir

    YanıtlaSil
  9. arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim.beğenmenize de güzel yorumlarınıza da çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş ellerinize sağlık benim makine sağlam ama boyasam mı diye aklımdan geçmedi değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boyada sorun yoksa dekarasyonunuzla uyumlu başka eklemeler yapabilirsiniz,eğlenceli oluyor:)

      Sil
  11. Çok yaratıcı bir çalışma zevkinize sağlık... Hiç aklıma gelmedi çamaşır makinası boyamak, bravo tebrik ediyorum ve şunu anlıyorum boyamada sınır yok:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler azize,ben yeni aldığım şeylere bile mutlaka bir modifiye yaparım :)

      Sil
  12. çok güzel,çok başarılı bir çalışma olmuş gerçekten..ellerinize sağlık..imreniyorum böyle işler çıkaranlara ama ben henüz deneyemedim..boyamak istediğim bir sürü şey var..böyle gördükçe de hevesleniyorum ama henüz cesaret edemiyorum..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,madem seviyorsunuz bence deneyin.deneyince çok eğlenleneceksiniz:)

      Sil
    2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık

      Sil
  13. gerçekten çok güzel olmuş, farklı ama bir okadar güzel...

    YanıtlaSil
  14. İnanmıyorum ne kadar güzel olmuş..Hiç aklıma gelmezdi romantik çamaşır makinesi:) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim serpil,sıradan hayatına biraz renk katayım dedim :)

      Sil
  15. harika olmuş ba-yıl-dımm!cidden helal size.

    YanıtlaSil
  16. Harika olmuş gerçekten, en kısa zamanda bizde evde eşimle beraber denemeyi düşünüyoruz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler buzdolapları,kolay gelsin,eminim sonucu muhteşem olacaktır:)

      Sil
  17. :D önce şaka sandım. Cesaretinizi tebrik ediyorum. Ben korkardım açıkçası. Maşallah işin içinden de çıkmışsınız. Türkiye'de kaç kişide vardır bu makineden :) Smeglere taş çıkarmışsınız ♥

    YanıtlaSil
  18. teşekkür ederim nurser aslında birşeyi yapmaya başlayıncaya kadar bana da şaka gibi geliyor :)sevgiyle...

    YanıtlaSil
  19. şahane fikir, muhteşem uygulama ve cesaretinize hayran kaldım:)
    kutlarım sizi. elinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel olmuş bayıldım. Keşke benimde böyle becerilerim olsa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,becerileriniz mutlaka vardır,bir yerden başlamanızı bekliyorlardır :)sevgiyle...

      Sil
  21. Vaovv helal olsun valla ben fırsat bulup iki kavanoz boyayamazken :))
    Fikir şahane,bu işe bir başlayınca her yer boyanabilecek hale geliyor herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tuğba,haklısınız herşeyi boyayasım var:) sevgiyle...

      Sil
  22. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş,sanırım daha bir keyifle yıkıyorsunuzdur çamaşırlarınızı....

    YanıtlaSil
  23. ağzım açık kaldı diyebilirim, nereden de aklınıza geldi, güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,başlarken sonuçtan ben de emin değildim, sonuç beni de çok mutlu etti:) sevgiyle...

      Sil
  24. Size özel bir makineniz olmuş.

    YanıtlaSil
  25. Biran icin kendimi musteri, senide kuafor olarak dusundum ve ortaya cikandan korktum. Bu kadar hayranla basedemem ben:)) Sahanesin, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tşk.ederim mevlüde hanım,siz de çok yüce gönüllüsünüz.sağlıcakla...

      Sil
  26. aman yarabbim bu da neeeee?? şookk oldum süper olmuş bu ya,maşallah size:)

    YanıtlaSil
  27. ya bir buzdolabım var boyası bazı yerlerinde atmış. ben onu nasıl boyayacağım diye düşünüyorum. birde şu makinaya bak. nasıl yapıyorsunuz arkadaş. bendemi akıl yok sizmi çokakıllısınız ben neden yapamıyorum ya

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. üzel olmuş fakat bir yıl içinde tekrar aynı yerden paslanır. Paslanmayı önlemek için öncelikle çelik macun sürmek gerekir. Kuruduktan sonra macun sürülen yeri zımparalayla incelttikten sonra boyama işlemi yapılmalı. Tıpkı, oto boyama işlemindeki gibi. Ya da anti-pas boya tercih edilmeli. (Geçen yıl bu şekilde ben de boyadım.)

    YanıtlaSil