24 Eylül 2013 Salı

ADIM ADIM CAM BOYAMA KEK STANDI VE PEÇETE DEKUPAJI

Taçlandırılmış ekmektir"kek"Rahmetli babaannem yağlı-tatlı ekmek derdi:)Taze kek kokusu nerde olursak olalım evdeymiş gibi hissettirir.
Hani bazı anlar vardır ya,sonsuz bir şükür ve minnet duygusu dolar yüreğimize,huzurun damarlarımızda akışını hissederiz,mutluluk cümleleri kurmak kolaylaşır.Kek kokusu hiç kuşkusuz o anlardan biridir.Bir yiyecek insan yüreğini bu kadar minnetle doldurabilir mi?-Böyle güzel kokarsa elbette.Başımızın üstünde ki çatı,koklama-tad alma-görme duyumumuza sonsuz minnet duyarız.Teşekkürler ALLAHIM,sonsuz teşekkürler:Bahşettiğin hayat,verdiğin sağlık,huzur ve sayısız nimetler için...
Bu hafta bir cam kek standı boyadım.fakat kek fanusunu boyayıp boyamama konusunda çok kararsız kaldım.
 Boyalı fanuslar çok şık duruyor ama:
Kek madem ekmekgillerin kraliçesi elbetteki çok güzel kokmalı.Lakin yetmez görünümü de tablo gibi güzel olmalı.Kek fanusunu boyamam demek bu güzelliği kapatmak demekti.Ben de sadece cam kek standını boyadım.
Cam kek standını boyamak hem çok kolay hemde çok eğlenceli.Cam boyamak için düşük ısıda fırınlanabilen yada oda ısısında 21 günde kuruyabilen enamel boya kullanıyoruz.Cam boyamada işlem basamaklarını kısaca anlatacak olursam:
 1)Peçete dekupajı için kullanacağım deseni peçeteden kesip çıkardım.İyice sildiğim cam kek standının üzerine nasıl yerleştireceğimi belirledim.
2)Biraz sulandırdığım transfer tutkalıyla peçete desenlerini kek standının tersinden yapıştırdım(peçete tukalıyla yıldızım barışmadı:( 
Desenlerde kırışıklık oluşabiliyor,katını kestiğim bir buzdolabı poşetinin üstünden elimle hafifçe düzeltiyorum.
3)Folkart enamel beyazla pon pon fırça yardımıyla kek standını tersten boyadım,süngere boyayı ne az ne çok alın,mümkün olduğunca kurumadan aynı yerlere süngerinizi sürmeyin,doku bozulabiliyor.Pon ponlayarak boyamak çok eğlenceli ve çokda hızlı.
 Işığa tuttuğumuzda arkasını göstermeyecek duruma gelinceye kadar boyuyoruz.Ben 3 katta opak bir görüntü sağladım.
Çok ama çok güzel oldu,benim maviş masamla da birbirlerine çok yakıştılar.Şimdi onlara bakıp bakıp kek şarkıları söylüyorum:


"insan neler yapar isteyince
bu bir şey değil düşününce
ben de tarifi öğrenince,
kalktım sana kek yaptım".

Haaah hay kek de yaparım,kek standıda boyarım.Nasıl becerikli hissediyorum,bilemezsiniz.Öyle keyifliyim ki, sanki gökyüzünü boyadım:)
Sevgiyle afiyette kalın inşaALLAH.

65 yorum :

  1. :))) yazın biterken neşen bana da bulaştı...keyfin daim olsun.

    en sevdiğim peçetelerden birinin, yine bir güzellik yaratmaya vesile olması da cabası...

    ellerin dert görmesin....sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim basilyus,haklısın peçete çok güzel :)

      Sil
  2. canım benim neşeli hatunum çok çok güzel olmuş, bayıldımmm bayıldımm,
    bende dün gece boyadım bir fanus, ben bir pastaneye dekor olsun diye boyadım
    ama senin yaptığın daha kullanışlı kesinlikle, içinde ne varsa görünüyor
    bu peçeteden bir benim yok sanırım :)
    en kısa zamanda almalı :)
    öpüyorum tekrar tekrar ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim arkadaşım,sen ne güzel şeyler yazıyorsun öyle,fanusu boyayıp boyamamayı çok düşündüm.kelerin muhteşem görüntüsü düelloyu kazandı:)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, çok hoş olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bahar,beğenmene sevindim :)

      Sil
  4. Kelimenin tam anlamıyla süper olmuş elinize sağlık...Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık gene çiçek desen bayılıyorum yaptıklarına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler mehlika,tam "emine yeter artık, zamanın varmı ki"diyorum kendime.ziyaretleriniz ve yorumlarınız beni tekrarcesaretlendiriyor.sevgiyle kalın.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık Harika bir çalışma olmuş..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,beğenmenize sevindim :)

      Sil
  7. Selamun Aleyküm öncelikle,
    Bloğunuzu bir saat önce keşfettim ve okumaktan kendimi alıkoyamıyorum nedense sanırım ahşap boyamaya merakım yüzünden.
    Ben de ahşap boyama ve dekupaj tutkunuyum, herşeyi internet sitesinden göre göre, deneye deneye öğrendim.
    Sizin blogda öyle şeyler gördüm ki hepsini ama hepsini deneyesim geldi :)

    Sevgiler,
    Özlem.

    YanıtlaSil
  8. Aleyküm Selam,Özlem,blogumu beğenmene çok sevindim,henüz çok yeni bir blog.pek zamanım olmadığı için fazla paylaşım da yapamıyorum.ben de merak ettiklerimi youtube videolarını seyrederek ve deneyerek öğreniyorum.sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. Ben bu peçeteyi nerden bulurum bu kek fanusunu ve bu kadar güzel yapabilecek bir beceriyi :) peçete gerçekten çok hoşmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim filiz,beğenmene çok sevindim.peçeteyi hakikat kitap evinin hobi reyonundan almıştım.paketin üstünde Cath Kidston yazıyordu.demek ki türkiyede de satılıyormuş :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. teşekkürler melek beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  11. Yaaaa ama çok tatlı olmuşşşş ki buuuu..:) Elinize yüreğinize sağlık...Bi yapmadığım boyama kalmıştı zaten onuda yaparsam tam olcak..:) Bende nacizane bişeyler yapıyorum bakmak isterseniz buyrun.http://neyapsamneyazsam.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim arkadaşım,bence mutlaka denemelisin,tek yan etkisi,sonra herşeyi boyamak istiyorsun:) bloguna gelirim elbette....

      Sil
  12. peçetenin deseninede, kek fanusunun tamamlanmışına da bayıldım. eline, emeğine, zevkine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim asortik ben de ziyaretinize çok sevindim :)

      Sil
  13. merhaba bu enamel boyayaı nerelerde bulbilirim yardımcı olurmusunz lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbuldaysanız,eminönünde sabuncu handan,değilseniz ınternette meyra hobiden temin edebilirsiniz.bazı yapı marketlerin hobi reyonlarında da satılıyor :)

      Sil
  14. Merhaba,çok güzel olmuş ellerinize sağlık bayıldım, bende evdeki fanusu boyasammı diye düşünmeye başladım:) bişey sormak istiyorum vernik atmadınızmı yaptıysanız hangi tür vernik kullandınız vernik atma konusunda biraz sıkıntı çekiyorumda :( bilgi verebilirseniz çok sevirinirim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. fanusu içten boyadığım için vernik kullanmadım.dıştan boyasaydım mutlaka kullanmam gerekirdi.su bazlı sprey veya fırçayla sürülen verniklerin hepsi iyi sonuç verir.kolay gelsin

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık çok güzel olmuş fakat ben bu boya malzemelerini nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbulda yaşıyorsanız,hemen hemen her semtte hobi malzemeleri satan bir dükkan var,istanbul dışındaysanız ınternette onlarca site var ve hemen hepsi çok hesaplı.kolay gelsin :)

      Sil
  17. bir kek standı için ne kadar boya kullandınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı anda başka objelerde boyadığım için hatırlamıyorum,fakat 56 ml lik boyanın hepsi gitmiyor

      Sil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. bu peçete dekupajı çok güzel. Bende böyle bir desen arıyorum fakat bulamıyorum. Bu peçeteyi nereden adınız acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peçeteyi porland dan aldım,hala satışta var,kolay gelsin :)

      Sil
  20. Vernik kullanmaya gerek yok mu acaba ilk defa yapicam arastiriorum da yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fanusu içten boyadığım için vernik kullanmadım.dıştan boyasaydım mutlaka kullanmam gerekirdi.su bazlı sprey veya fırçayla sürülen verniklerin hepsi iyi sonuç verir.kolay gelsin

      Sil
  21. transfer tutkalı nerden bulabilirim bu konulara şuan girmiş bulunmaktayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapı marketlerin hobi reyonlarından,veya ınternette hobi malzemesi satan sitelerden kolay gelsin ;)

      Sil
  22. Gerçekten emeğine sağlık. Hem Bizlere ,Hem Bu Şekilde İş yapmak isteyen ,arkadaşlarimiza yararlı olmuşsun ne mutlu sana. Yaptıklarını paylaşıp tarif şeklinde verdin için teşekkürler. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim nily, paylaşmayı seviyorum,tabi vaktim olsa herşey dada güzel olabilir.sevgiyle...

      Sil
  23. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık yanlız bunlar makinede yıkanamıyor dimi? yat verniği sürülse bile yıkanamaz dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,makinada yıkanınca desen soyulabilir.yat verniği gıda ile temas eden objelerde kullanmıyorum.hatta hiçbir yerde kullanmıyoruz :) çünkü boyayı sarartıyor.kolay gelsin

      Sil
  24. Merhabalar Bende yapmak istiyorum peçetelerin ters kısmına mı tutkal sürülüyor düz desenli kısmına mı hiç bir bilgim yok malzemeler hakkında da biraz bilgi verir misiniz acaba boyaları nereden bulabilirim ?

    YanıtlaSil
  25. Emine hanım peçete değil de internetten çıkartıp o resimlerde yapışıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette ama ben kağıt kullanacaksam transferi tercih ediyorum.burada olduğu gibi:http://eminemasal.blogspot.com/2013/08/ahsap-boyama-komidin.html

      Sil
  26. mrb. peçeteyı katlarına ayırıp desenin olduğu katı objenin üzerine yerleştirip tutkalı onu üzerine sürüyoruz.biliyorum kulağa acaip geliyor ama kuruyunca şeffaflaşıyor ;)

    YanıtlaSil
  27. mrb. peçeteyı katlarına ayırıp desenin olduğu katı objenin üzerine yerleştirip tutkalı onu üzerine sürüyoruz.biliyorum kulağa acaip geliyor ama kuruyunca şeffaflaşıyor ;)

    YanıtlaSil
  28. ben bişey soracağım enamel boya mı kullanıyorsunuz eğer kullanıyorsanız nerden temin edebiliriz bilgi verirseniz sevinirim. aradım çok ama bulamadım...

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Ponponu nasil temizleyecegiz peki.. ben dun yaptim kurudu attim; (

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Gülçehre hanım ! Ben sizden şunu öğrenmek isterim; Cam ve porseleni silikonla birleştirip dışını boyamak istiyorum. Su bazlı cam boyası,fırça ve sıcak silikon aldım. Nasıl yaparım? Lütfen bilgi rica ediyorum??

    YanıtlaSil
  32. bu boyamalarda yıkanınca boya çıkmıyor mu

    YanıtlaSil
  33. Mrb.çok beğendim.asla beceremem ama sizden ücret karşılığı alman mümkün mü

    YanıtlaSil