20 Eylül 2013 Cuma

EVDE ÇOK LEZZETLİ KÖFTE NASIL YAPILIR.

Türk mutfağı denilince benim aklıma dolmadan sonra ilk gelen köftedir.Köfteyi o kadar seven ve benimseyen bir milletiz ki ülkemizin bir ucundan diğer ucuna,her bölgenin kendine özgü bir köftesi vardır.Aslına bakarsanız Türkiye bir "köfteler krallığı"dır.
Etin en çok köfte halini seven biri olarak,kaç yüz çeşit köfte tarifi denemişimdir hatırlamıyorum.Sonunda pes edip,evde lezzetli köfte yapılamaz,diye bu maceraya nokta koymuştum ki,bir gün iş yerinde kendimi inegöl köftede karbonat varmı-yokmu? diye bir tartışmanın içinde buldum.Neden olmasın  bir de karbonatlı deneyeyim dedim.O gün bu gündür, kendimi köftelerin sultanı ilan ettim.İdda ediyorum benim ev köftem diğer ev köftelerini döver.Elbette doğru kombinasyonu buluncaya kadar birkaç deneme yaptım.

Dışı pofuduk ve parlak,ısırınca etin suyunun tadını aldığınız yumuşak dokulu köfteler yapmak gerçekten çok kolay.Hemen tarife geçiyorum:

malzemeler:(4 Kişilik)
  • 500 gr.dana döş kıyma(çekilmiş kıyma almayın,içine ne koyduklarını asla bilemeyiz.Markette veya kasapta rulo haline getirilmiş etler var onlardan taze çektirin."hazırdan vereyim,aynı" diyen satıcıya çekinmeyin,kötü kötü bakın,anlar o:)
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 ince dilim bayat ekmek içi veya 3 kaşık galeta unu(ben 3 kaşık yulaf kepeği kullanıyorum)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay bardağı su
  • bir kaç damla limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tepeleme kimyon,
  • karabiber,tuz,istenirse pul biber

yapılışı:
1)Suyumuzun içine karbonat ve limonu ekleyip,sihirli karışımımızı hazırlıyoruz:)
2)Kıyma,dörde böldüğümüz soğan,ekmek içi veya galeta unumuzu mutfak roborumuza alıyoruz.Üzerine karbonatlı su ve diğer baharatları ekleyerek robotu çalıştırıyoruz.Karışım iyice özleşene kadar buna devam ediyoruz.(Ben bazen yarım çay bardağı ceviz ekliyorum,çok yakışıyor)
3)Robot kullanmayacaksak,kıymayı mutlaka iki defa çektiriyoruz.Soğanı da keskin bir bıçakla sıçan dişi doğruyoruz ki suyunu salmasın(suyunu salarsa kokusu köftede baskın olabilir,mutlaka suyunu sıkın)
4)Lezzetli bir köftenin ikinci sırrı dinlenmedir,mümkünse bir gün yada en az 2-3 saat buzdolabında köfte hamurumuzu dinlendiriyoruz.
5)Dilediğimiz gibi şekillendirdiğimiz köftelerimizi önce kızgın tavaya atıp,sallayarak her yanını mühürlüyoruz.Tüm et ürünlerinde olduğu gibi böylece suyu içinde kalıyor,kurumuyor ve lezzeti kaybolmuyor.Sonra ateşi olabildiğince kısıp,mümkünse tavayı sallayarak(şekilleri mükemmel oluyor)köftelerin her tarafını pişiriyoruz.
NOT:köftelerimizi ızgarada pişireceksek,her 1 kilo kıymaya 100 gr.döş yağı eklemeliyiz ki,kupkuru olmasınlar(ben bu durumda döş rulolarının en yağlısını seçiyorum,sonuç gayet başarılı oluyor:)
Sevgiyle afiyette kalın inşALLAH
ınstagram da takip için buraya tık tık

113 yorum :

  1. deneyeceğim mutlaka harika görünüyorlar tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun,pişman olmayacaksınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak robotunun hangi uvunu kullanıyorsunuz? Bıçaklı olan mı? Yoksa hamur için olan mı?

      Sil
    2. Mutfak robotunun hangi uvunu kullanıyorsunuz? Bıçaklı olan mı? Yoksa hamur için olan mı?

      Sil
    3. tarifinize ek olarrak yarım kilo kıymaya 1 adet yumurta kırın bir tatlı kaşığıda karabiber ilave edin iki yemek kaşığı dolduracak kadar maydonoz doğrarın bir de olmassaolmaz1 diş sarımsağı havanda dövüp ilave iyice eliniz ve yumruğunuz ile karıştırtıktan sonra 1 saat dinlenmeye buzdolabına alın sonra köfteleri yuvarlayıp 1 çayç bardağı yağ ile yağ kızdıktan sonra pişirin lokantalarda bile bu lezzeti bulamassınız emin olun

      Sil
    4. tarifinize ek olarrak yarım kilo kıymaya 1 adet yumurta kırın bir tatlı kaşığıda karabiber ilave edin iki yemek kaşığı dolduracak kadar maydonoz doğrarın bir de olmassaolmaz1 diş sarımsağı havanda dövüp ilave iyice eliniz ve yumruğunuz ile karıştırtıktan sonra 1 saat dinlenmeye buzdolabına alın sonra köfteleri yuvarlayıp 1 çayç bardağı yağ ile yağ kızdıktan sonra pişirin lokantalarda bile bu lezzeti bulamassınız emin olun

      Sil
  3. ufff tam midemizden vurdu bizi bu arada nası bi lezzetse ilk defa böyle cümleler kurdurdu köfte candır pazar menüsüne eklenmiştir :)))))))...

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok güzel olmuş.Bloğunuzu dün keşfettim Bugünde kahvaltımı yapar yapmaz ilk iş size uğradım .Bloğunuzu çok beğendim 128.takipçinizim banada beklerim sevgilerimle..
    http://semadanlezzetler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Yaaa öyle bir yazmışsınki 40yıllık ahçılara taş çıkarırr
    köfte yapmaktan yoğurmaktan her daim kaçtığımı itiraf etmek istiyorum :D
    çok mecbur kalırsam eger hazır köfte harcı kullanıyorum(tembel işi :D)

    karbonat katıldığını hiç duymamışıtm
    en kısa zamanda deniycem
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. yok ben haddimi bilirim,aşçılık kim ben kim.benden ancak aşçı yamağı olur:) benim eldivenle bile bir şeyleri yoğurma sıkıntım var.evde en çok mutfak robotunu seviyorum,adı ayşe sultan.çok hamarat çoook. köfteler süper oluyor,mutlaka deneyin.sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. selam bende kendi yaptığım köfteyi pek beğenmiyorum bunu denicem bakalım.....köfteleri yağsız mı kızartıyorsunuz ......bende bloğuma beklerim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb nergis,deneyen herkes çok köfte ustası olduk diyor,yağsız tavada pişiriyoruz.ıstersen kızartabilirsin kuru köfte olur,soğukta yenir.sevgiyle...

      Sil
  8. ben çocukken rahmetli annem köfte harcına domatesde katardı.İnce doğranmış domates..
    Izgarası nefis olurdu.Canım çekti şimdi.Hanımdan kasap köfte yapmasını istedim :))
    Kalın sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet etsin,domatesli de denemeye değer.hanımda anneniz kadar güzel yapıyordur eminim.afiyet olsun.sağlıcakla...

      Sil
    2. Ne kadar güzel agzınızdan hiç ALLAH ve inşaAllah sözü düşmüyor saygılarımla ..
      bende tarifinizi deniyeceğim umarım yapabilirim :)

      Sil
    3. teşekkürler adsız,ben nasipten başkasına inanmayan biriyim,o yüzden her sözümde yaradanın nasibini anmam. kolay gelsin,sağlıcakla...

      Sil
  9. Tarifiniz uyguladım. Sonuç mükemmellll ötesi:)) Teşekkür ederim. Yalnızca ek olarak ince kıyılmış maydanoz ilave ettim ve lezeetine lezzet kattı:) Ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim,hiç maydanoz kullanmadım,mutlaka deneyeceğim.aynı tarife kaşar katınca kaşarlı köfte,soğanı çıkarıp sarmısak ekleyince akçabat köfte oluyor ;)

      Sil
    2. Elinize saglik bu kofte guzel gorunuyor ama sarimsak yokmu bu koftede neden

      Sil
    3. Elinize saglik bu kofte guzel gorunuyor ama sarimsak yokmu bu koftede neden

      Sil
  10. ya sorum şu emine hanım , tavaya atıp sallamak ne demek ? yani suyunun çıkmaması için yapılan bu işlemi birazcık açsanız ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya yunus bey,buna mühürlemek diyorlar hızla her tarafı biraz kızarıyor ve suyu içine hapsoluyor :)

      Sil
  11. ya ya :)) soru vcp tam olmuş :)) .. biraz nette de araştırdım ilk defa duydum bu tabiri .. köftenizi deneyeceğim çok merak ettim diğer yaptıklarım arasındaki farkı ..

    YanıtlaSil
  12. 2,5 yasindaki oğlum köfteyi ilk defa bu kadar cok severek yedi. Tarif için Tesekkür Ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun minik kuzuya.öpüyorum onu. sevgiyle...

      Sil
  13. Dondurabiliyor muyuz karbonatlı köfteyi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buz dolabı poşetlerine porsiyonluk ayırıp donduruyorum.ertesi gün için,bütün et ürünlerinde olduğu gibi akşamdan pişireceğim kadarını buzdolabının alt taflarına alıyorum.sonuç yine mükemmel.sağlıcakla...

      Sil
  14. Merhabalar, köfteye yumurta konmuyor mu? ..bir de normal yagsiz tava olur mu? yoksa Döküm tava sart mi? Tesekkürler..

    YanıtlaSil
  15. mrb.köftelere yumurta koymuyoruz.yağsız tava elbette olur.fakat minicik yağlamak gerekir,çabuk ısınacağı için.kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. Tarif güzel. Bu kasap köfte tarifimi? Birde ekmek yerine haşlanmış mercimek ekliyorlarmış. Bununla ilgili bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  17. mrb.hiç duymadım,ekmek etin dokusunu yumuşatıyor,her hangi bir karbonhidratta aynı işi göreceğinden oldukça mantıklı :)

    YanıtlaSil
  18. su ve limon suyu neden katıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karbonatı eritmek ve alkalı seviyesini dengelemek için

      Sil
  19. yulaf kepeğinin köfteye katkısı ne?kalbi dualarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir katkısı yok diyeti nedeniyle ekmek tüketmeyenler için :)

      Sil
    2. köftenin tadını bile alamadım bunda eksik bişeyler var sadece baharat tadı aldım malzemelere yazık

      Sil
    3. yarım kilo kıymanın içinde sadece bir tatlı kaşığı kimyonun tadını aldınız, öylemi ilginç

      Sil
  20. Kac tane cikiyor yarim kilo kiymadan
    Tesekkurler tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb.bu malzemeden tercih edeceğiniz büyüklüğe göre değişir ama ben genellikle 12-14 tane yuvarlıyorum.normal ölçülerde yiyen 4 kişiye rahatlıkla yetiyor ;) kolay gelsin.

      Sil
  21. Merhaba; Tarifteki "Kıyma,dörde böldüğümüz soğan,ekmek içi veya galeta unumuzu mutfak robotumuza alıyoruz." ifadesinde ki robot rondo anlamında mı? yani soğan ve kıymalar parçalayıcının içersinde mi olacak?
    Bu kısmı anlayamadım
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. tarifiniz gayet başarılı ben denedim gayet başarılı.teşekkürler..

    YanıtlaSil
  23. kabartma tozu karbonatin yerini tutar mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili adsız kabartma tozunun tam olarak sodyum bikarbonat olduğundan emin değilim.sanki biraz farklılar.sağlıcakla

      Sil
  24. Denedim :) o kadar lezzetli oldu ki. Nasıl teşekkür etsem bilemiyorum. Yerken hep dua ettim size :) ben ev köftesinden umudu keseli 3 yıl oluyor çünkü. Bugün yine canım fena halde köfte isteyince tesadüf ilk siZin blog denk geldi. O kadar içten bi tarif ki. Kesin olacak bu sefer dedim. Sonuç mükemmel :) en çok eşim sevindi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Emine hanim,
    Köfte tarifinizi ilk kez Ramazanin ilk haftasinda denedim. Nedense güzel de olsa benim köftlerimin herzaman birseyleri eksik gibiydi. Sizin sihirli karisiminizdaymis tam lezzetin sirri! Cok tesekür ediyorum size....esim ve ben afiyetle yedik. Bugün yine menümüzde sizin köfte var! :)

    YanıtlaSil
  26. sevgili mavi ve hilal beğenmenize ve deneyimlerinizin başarılı olmasına çok sevindim.özellikle şu dua kısmına o kadar sevindim ki tarifi mümkün değil.Allah sizden de razı olsun ,herşey gönlünüzce olsun.sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  27. ? köfteleri boyunu aşan kızgın yağda kızartıyordum ben.. tarifinizde kızartma kısmı tavaya cok az yağ ile mi yapılıyor?? denemek istiyorumda orayı anlayamadım...

    YanıtlaSil
  28. sevgili adsız bol yağda kızartınca içindeki yağ süzüldüğü için adına kuru köfte deriz soğuk ta tüketilebilir.fakat köftelerimizin içinde ki nemi ve yağı korumak istiyorsak yağsız tavada pişiririz.pofuduk içi dışı sert içi nemli köftelerimiz olur,bu şekli çok daha lezzetlidir. afiyet olsun

    YanıtlaSil
  29. Hanım efendi tarifinizi uyguladım çok başarılı teşekkür ederim :) Ayrıca sayenizde mühürleme yöntemini öğrendim, bu yönteme sucuk pişirirkende uyguladım çok lezzetli oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  30. İlkez deniyeceğim sizin köfteleri işallah güzel olur.Beğenirsem arkadaşlarıma tavsiye edeceğim. İyi günlerle.

    YanıtlaSil
  31. Çok ilginç! nefis köfte tarifi yazdım google'a sizin tarifinizi buldum, biraz devam edince de bunu

    http://www.evcini.com/2006/03/_i_i_i_1.html

    YanıtlaSil
  32. Yaptigim köftede eksik olan nedir diye ararken bu yaziyi buldum su an iyi ki denemisim diyorum. Daha piserken esim kokusundan farki farketti :) yulaf kepegi hic aklima gelmezdi,ben firinda pişirdim ve harika oldu. Tesekkur ediyorum size :)

    YanıtlaSil
  33. Merhaba Bloguma destek verirseniz sevinirim teknolojiyle ilgili bloglarım vardır

    YanıtlaSil
  34. Teşekkürler Emine Masal ne zamandır böyle bir tarif arıyordum, bu akşam tarafımdan denenecek ve neticesini de yine burdan paylaşırım ;)

    YanıtlaSil
  35. köfte tarifi sayfasında bile din propogandası yapası gelen olmuş ya, pes!!!

    YanıtlaSil
  36. Super kofte yapmissin nereden siparis verdin diyen esime ve ogluma saygilar :) sizede tesekkurler...hayir yaptiniz sahsima :))) kolayliklar iyilikler dilerim...

    YanıtlaSil
  37. İftara yaptım çok lezzetli oldu tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. Iyi günler karbonati kullanmamizin sebebi nedir acaba? Farkli bir tat mi katıyor

    YanıtlaSil
  39. ilk defa köfte yapıcam tarifinizi uyguluycam eminim güzel olur ama ben kızartmayı düşünmüyorum fırına vericem bakalım nasıl olucak teşekkür ederim güzel tarifiniz için :)

    YanıtlaSil
  40. Yıllardır bu tarife yakın bir tarifle yaparım köfteyi.
    Fakat ben şu şekilde yapıyorum.
    Kıymayı yoğuracağım tepsiye yayıyorum ve 1 kilo kıyma için yarım limon suyunu bir bardağa koyuyorum ve bir çay kaşığı karbonatı tepsinin üzerinde bardağa döküp hemen karıştırıyorum. karbonat limon suyu ile karışınca köpürüyor o köpükleri ve kalan limon suyunu döküp yoğurmaya başlıyorum.
    Suyu sonra koyuyorum yoğurdukça yediriyorum. çok yağsız et kullanmışsam az zeytin yağı ekliyorum.
    Birde muhakkak 24 saat dinlenecek! Ve soğan ve baharatlar dinlendikten sornra eklenip en az 2-3 saat daha dinlenecek.
    Böyle harika oluyor.
    Bilginize...

    YanıtlaSil
  41. Denedim harika oldu. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  42. Olağanüstü bir lezzet. Eşim, çok güzel olmuş, dedi. Teşekkür ederim tarif için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  43. Tarifiniz için teşekkürler.Çok lezzetli olduğunu biliyorum.Ben extradan daha lezzettli olması için az birşey haşlanmış brokoli ve kuzu arka koldan biraz kıyma çektiriyorum.Birazda maydonozda ekledikten sonra mangalda yapıyorum.Brokolide olurmuymuş ne alaka demeyin lütfen.Köfteyi yedikten sonra damakta sonradan bırakacagı o tat önemli benim için.

    YanıtlaSil
  44. Denedim. Sonuc mukemmel. Artik baska yontem kullanmiyorum, mudavimi oldum resmen. Oglum da bayiliyor, daha ne olsun😊 Cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  45. Ellerinize saglik bende ilk defa bu sekikde denedim sonuc mukemmel cikti..hic kofye sec vmeyen ben bile 8 tane yediysem .diyecek hic bir soz yoktur.tsk

    YanıtlaSil
  46. Teşekkür ederim tarifinizi yaptım istediğim gibi yumuşak ve lezzetli köfteler oldular. Ben ızgarada pişirdim harika oldu👌

    YanıtlaSil
  47. Eşim bayıldı kızım da geçen gün yarım kilodan yapmıştım bugün 1 kilodan yapacağım üçümüz yiyeceğiz. Tarifi okuyup yorumlara bakanlara sesleniyorum hiç düşünmeyin yapın böyle güzel lezzet yok. Mutfak robotum yok soğanı elimde ince ince kıydım fazla dinlendirecek vaktim de yoktu aöa sonuç muhteşem çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  48. Selam, birsey sorabilir miyim? Ben sogani rondoda dograyinca ya irili ufakli cikiyor ya da o kadar ufalaniyor ki yagda cevirirken artik iyice lapa lapa birseye donusuyor.. sizce sogani yemeklik dograrken bicakla dogramak mi daha lezzetli sonuc verir yoksa rondoyla dograyip boyle pisince lapa lapa olmasinda lezzet acisindan sakinca yok mudur?

    YanıtlaSil
  49. köfteleri kızarttıktan sonra soslu fırına versem olur mu güveç de

    YanıtlaSil
  50. Denedim ve sonuç mükemmel oldu.Cok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  51. Ben guvecte yaptım bu köfteyi süperRR oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  53. merakla akşama sonucu bekliyorum köftelerim dolapta dinleniyor bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
  54. Bende yaptım cok begendım tesekkurler

    YanıtlaSil
  55. Mete Çapanoğlu31 Temmuz 2016 23:38

    Benim biraz kafam karıştı; soğanı keskin bir bıçakla sıçan dişi doğruyoruz ki suyunu salmasın demişsiniz. Soğanı dörde bölüp robota atmamış mıydık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı bir daha okuyun
      3)Robot kullanmayacaksak,kıymayı mutlaka iki defa çektiriyoruz.Soğanı da keskin bir bıçakla sıçan dişi doğruyoruz

      Sil
  56. Tarifi denedim ve artık ben de güzel köfte yapıyorum.. �� Teşekkür ederim. Kesinlikle deneyin sonuç mükemmel ��

    YanıtlaSil
  57. Dün işten gelirken 2 kg kıyma almıştım. Hepsini aynı malzemeleri 4 ile çarpıp yoguracağım az sonra... Mmmm ahhğ midemmmm

    YanıtlaSil
  58. Valla ben yaptım olmadı karbonat oldugu ıcın kabarıyor ve dısı lastik gibi oluyor en iyisi bildiğinden şaşma etinizi ve malzemenizi telef etmeyin

    YanıtlaSil
  59. Ben 350 gr kıymaya uyguladım. Galeta unu kullandım. Kimyonu 1 tatlı kaşığından biraz az koydum kıyma daha az diye. Tek fark 1 tane de yumurta kırdım. 3 saat dolapta beklettim. Vok tava kullandım, harlı ateşte çevirerek mühürledim, sonra kısık ateşte iyice pişirdim. Orta boy toplara yakın şekilde yaptım 22 adet çıktı. Sonuç şahane oldu, ailecek bayılarak yedik. Restoranların sırrı gibi geldi. Eşim tarifini yazdırdı defterine. Ellerinize sağlık, çok teşekkürler Emine hanım.

    YanıtlaSil
  60. ankarada özeroğlu köfte toptan satışı duydum bütün köfteciler ordan alıyor pursaklar sanayide imalat altındağda satışları var açıkçası ürpererek aldım şüpheli olarak yaklaştım ama inanılmaz güzeldi hani köfteci yusuf yada meşhur köfteciler filan hikaye yok içine soya fasulyesi filan koyuyorlarmış köfteciler bu köftede et harici bişey yoktu 1 er kiloluk şoklu paketlerde satıyorlar mangalda daha bi güzel oldu içine sarımsak baharat filan koymamışlar bu köftenin rekoltesini artırmış yani sarımsak ve baharat herkes sevmez şimdi ankarada yolum düştükçe gidip alıyorum ha bu arada köfteyi biz yapıyoruz diyen birçok esnafta ordan alıyor bunuda öğrendim müşterileri arasında olanları bilseniz şaşırırsınız neyse reklam olmasın söylemeyim ama dana köfte bumudur budur harikaydı fiyatlarıda inanılmaz makuldu

    YanıtlaSil
  61. Senelerdir bu tarifle yapiyorum.Herkese gonderiyorum.Daha memnun olmayan bir kisi cikmadi.Ellerinize saglik,hakkinizi helal edin

    YanıtlaSil