12 Şubat 2014 Çarşamba

ATEŞTE AÇAN ÇİÇEKLER&YAŞ GÜNÜM

Bu gün benim yaş günüm.Bütün yeni başlangıçları çok severim.Yeni yaşları,yeni yılları,mevsim başlangıçlarını,ayın hilalini,gün ağarmalarını...Bir yaş daha aldım.Hala ne kadar da toyum!Ne zaman büyür insan?Ne vakit azalır hataları?Ne zaman bilgeleşir?Olur mu-olgunlaşır mı bilmiyorum.Fakat şunu biliyorum ki,Rabbimin beni bir yıl daha,sevdiklerimin canlarının sağ,afiyette olduklarına tanıklık ettiğim ömür nimetiyle ödüllendirmesi kutlanılacak bir şey.Her halimi emanetleri asla zayi etmeyen Rabbime havale ettiğimden bu yana,uzun uzun yapılacaklar listesi yapmıyorum.Lakin yeni yaşımda nasibime hayırdan başkası düşmesin diye,yürekten dua ediyorum.Verdiğin ömür ve nasip edeceklerin için sonsuz teşekkürler Yüce Rabbim.
Biliyorsunuz geleneksel sanatlarımızdan olan çinicilik,aman benden mahrum kalmasın diye,çini kursuna başlamıştım.Ve ilk çini boyama objelerim fırından çıktı.Çok heyecanlandım,çünkü çini boyaları ateşte açıyor,gerçek tonlarına dönüşüyor.
ÇİNİ, ÇİNİ DESENLERİ, ÇİNİ NASIL BOYANIR, ÇİNİ BOYALARI, ÇİNİ KARO, ÇİNİ KURSU,ÇİNİ SIRLAMA,ÇİNİÇİLİK,YAŞ GÜNÜ, EMİNE MASAL, MASALSI
İlk boyama için kötü değiller.Hayır hiç kötü değiller.Tamam kırmızılarım kırmızıya benzemiyor,küçük bir yaramazlık yapıp boyamın çamuru fazla diye yıkamıştım.
ÇİNİ, ÇİNİ DESENLERİ, ÇİNİ NASIL BOYANIR, ÇİNİ BOYALARI, ÇİNİ KARO, ÇİNİ KURSU,ÇİNİ SIRLAMA,ÇİNİÇİLİK,YAŞ GÜNÜ, EMİNE MASAL, MASALSI
Çini hocam sebebinin bu olduğunu söyledi.Demek ki çini boyalarının genetiğiyle oynamamak gerekiyor.İnsan neler öğreniyor yaşadıkça:)
ÇİNİ, ÇİNİ DESENLERİ, ÇİNİ NASIL BOYANIR, ÇİNİ BOYALARI, ÇİNİ KARO, ÇİNİ KURSU,ÇİNİ SIRLAMA,ÇİNİÇİLİK,YAŞ GÜNÜ, EMİNE MASAL, MASALSI
Bu sevimli çini tabağımın ise malesef tahrir boyaları akmış.Tabağın astarı pek iyi değildi.Pürüzleri yok edeceğim diye astara zarar vermişim,tahriri itmiş.İyi bir çinici olabilmenin ilk şartının kaliteli malzeme seçimi olduğunu da test etmiş oldum:)
Çini de bilir kişi olanlar,bu işte acaip yetenekli olduğumu söylediler:)Peki kabul ediyorum,muhtemelen beni motive etmek için söylediler.Ve çok işe yaradı:çiniçiliğe devam edeceğim.Bu masalsı dünyanın,fırından bana ne sunacağını bilmesem de,ilk defa belirsizliği sevdim.

ÇİNİ, ÇİNİ DESENLERİ, ÇİNİ NASIL BOYANIR, ÇİNİ BOYALARI, ÇİNİ KARO, ÇİNİ KURSU,ÇİNİ SIRLAMA,ÇİNİÇİLİK,YAŞ GÜNÜ, EMİNE MASAL, MASALSIBunlar benim ilk boyamalarım,siz bir de ikinciler de beni izleyin:)
Herşey gönlünüzce olsun,Allah'a emanet olun.
sevgiyle...sağlıcakla...

6 yorum :

  1. merhabalar.Çok güzel olmuşlar.elinize sağlık.ben blogunuzdan çok şeyler öğrendim ve sizden esinlenerek bir blog açtım.uğraşıyorum kkendimce;)Teşekkür ederim.Bu arada benimde bugün doğum günüm.Doğum gününüz kutlu olsun.Sevdiklerinizle ve hobilerinizle nice senelere.banada beklerim http://hobiligunlerim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yeni yaşınız hayırlı bereketli olsun :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık... Ben de çini boyuyurum. Çalışmalarımı görmek isterseniz bloğuma beklerim. sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim,aslında ilk boyamalarım bunlar ve pek başarılı değiller,boyaları tanıdıkça daha güzellerini boyayabiliyorum,blogunuza hemen geliyorum ;)

    YanıtlaSil
  4. bende ekledim bloguma çini çalışmalarımı beklerim bloguma çini sanatı bambaşka bir sanat benim gözümde insan takıldımı bırakası gelmiyorki bırakmaya da niyetim yok keşke bu alanda çalışıpta bir atölye açma imkanım olsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen geliyorum bakmaya,inşaallah atölye açacak kadar ilerletebilsem çiniyi aslında amatörce yaptığınızca çok kolay görünüyor,fakat gerçekte çoook fırın ekmek yemem gerekiyor.sevgiyle...

      Sil