17 Haziran 2013 Pazartesi

MASA VE SANDALYE BOYAMA


Bir yargı ancak bu kadar haklı olabilir:
"Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
ama, kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"
diyerek,  kahvaltının şifresini çözmüş Cemal Süreyya.
Aksini söyleyen çıkar mı bilmem ama benim gibi aykırı bir adem kızı, bile bu  yargı önünde saygıyla eğilir.Rabbimin bütün nimetlerine,nasip ettiği tüm öğünlere sonsuz şükürler olsun.Lakin kahvaltı başım gözüm üstüne.Bunun çayla ilgisi olduğunu düşünüyorum. 
"Halbuki ben, 
kendi kendime çoktan çayı hazırlamış, 
pijamalarını giydirmiş, yüzünü yıkamış, senden bahsediyordum bile" Sait Faik Abasıyanık'ın da dediği gibi güzel şeyler hep çayla kombinlenir:)
 Sevgiye, muhabbete, mutluluğa çaydan ziyade yakışan varmıdır?Sanmıyorum.Sabahları mutfağı dolduran taze çay kokusu,kızarmış ekmek biraz kaymak ve bal,işte bütün günü ağzım kulaklarımda geçirmemin formülü:)Böyle de mütevazi bir bünyem var.Çoçukken rahmetli dedem, bala tereyağı ve fındık katardı.Muhteşem olurdu.Öyle ıığğ falan demeyin biz Doğu Karadenizliyiz,öyle reçel,domates vs.falan bilmeyiz.Bursalı arkadaşlarımın salçalı ekmek anıları var,benim tereyağlı ekmek:).Hatta rahmetli babaannem makarnayı da şekerli yapardı.Tereyağında karamelize olmuş şeker:Gurme kadın dı rahmetli sevdiceğim:).Nur içinde yatsınlar.Lakin hepsinin sunumun da mutlaka çay vardı.Madem kahvaltıyı bu kadar seviyorum.O zaman evde en çok kullandığım masamı ve sandalyelerimi de sevdiğim renklere boyayayım dedim,sadece demekle kalmadım boyadım da:)
    ‘Ve oturdu mu bir masaya
    …hakkını verir çay içmenin.’Demiş Cahit Zarifoğlu.Ben de çaya yakışsın istedim masam:)

Mavinin ruhu doyurduğu için, iştahı törpüleyen bir etkisi varmış.Hemen test edeyim istedim.Sanırım doğru;onlara bakmaktan yemek yemek aklıma gelmiyor,birkaç saattir:)
 Masa ve sandalyeler ahşap.Boyalı değil  sadece cilalıydılar.İnce bir cila olduğu için zımparalama faslını atladım.Boya olarak Polisan X1 beyaza, Cadence azur mavi katarak istediğim tonu yakaladım.Masa ve 1 sandalyeyi boyadığımda boyam bitti:).Aynı tonu yakalamak için kah maviyle koyultarak, kah beyazla seyrelterek  kocaman bir kutu boya elde ettim:)ama  tonu yakaladım.Yaşasın simya:).Tabi kullanacağımız boyayı bir defa da yeteri kadar hazırlamak da başka bir seçenek.Ahh yaşadıkça neler öğreniyor insan:)

 Boya tam kurumadan bir zımpara ile kenarları aşındırdım.Henüz vernilemedim.Fotoğraflarından çok çok daha güzeller.Kahvaltıya,çaya yakışırlar mı?Of hem nasıl:)Allah sağlıkla,afiyetle  mutlu kahvaltılar nasip etsin hepimize.Sevgiyle kalın:)

33 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Firca mi rulo mu kullandiniz ? Bide dayaniklimi boyanin kalkma ihtimali varmi?

      Sil
    2. boyarken rulo kullandım.ben bir yılı aşkın bir süredir mutfağımda sorunsuz kullanıyorum.sağlıcakla...

      Sil
  2. çok güzel zevkimzde bir bende sandalye boyuyorum ada mavasi ama ve çocukla 1 ayda ilk katı bile bitiremedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.size de kolay gelsin.yavrunuzu öpüyorum:)

      Sil
  3. Gerçekten masalsı olmuş. Ellerinize sağlık. Renk benim tercihlerimden ama dekupaja hayran kaldım. Öğrenecek çok şeyim var. :)

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim.aslında ben tam amatörüm.youtube videolarını izleyerek
    yol almaya çalışıyorum.sevgiylekalın:)

    YanıtlaSil
  5. nasıl da güzel olmuşlar.ellerine sağlık içim açıldı bakarken..zaten mavi beyaz delisiyim çok beğendim çok

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim.beğenmenize çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  7. Sizin bu ürünlere bayılıyorum ya :) Elinize sağlık gerçekten çok harika çalışmalar yapıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  8. Aaah ah, kahvaltı dahil herşeye yakışır bu masa...Çok güzel olmuş:) Bu iş 1 ay sonra benim başımda. Okullar açılsın zımparayla geçeceğim masanın başına... Ya kuvvet diyerek bir çırpıda çıkarım inşallah:)Emeğine sağlık,güzel günlerde güzel sohbetlerde kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim size de kolay gelsin.ben biraz ağırım bir haftada falan bitirebildim:)

      Sil
  9. Eltiminde aynı masadan var ve hiç sevmiyor diyorum boyayıp güzelce dekupaj yapalım veremiyor çünkü tek masası o . eve yeni masa alacak ancak o zaman alıp boyarım ben onu heralde....

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık harika olmuş,yine çiçek desen bayılıyorum çiçek desenlere.

    YanıtlaSil
  11. Kızım delimisin sennnn
    harika olmuş buuu
    ayy bir an kendimi kaybettim pardon :D
    ama çok güzel olmuşş
    bu boya tutturma işine çok güldüm çünkü aynısını bende yaşadım
    bu boyacı modunda gezmeye yeni başladım daha
    bi kavanoz kaptım geldi daha ilk deneyimim
    oğlumda yeşili çok sever
    anne yeşil olsun bu benim olsun dedi, ee iyi dedim
    biraz ondan biraz bundan derken istediğim yeşil oldu
    bi kat boyadım boya bitti kurumasını istemediğimden az az koydum, diğer katta benim yeşilin tonu döndü
    diğer kattaa daha da döndü oldu sana fıstık yeşili :D
    sen ne karıştırıyorsun yeşil meşil boyasana beyaza millet gibi :D
    amanın destan yazmışım
    çok memnun oldum elde ettiğin ürünler zaten bomba ama paylaşımlarını yazıları çok sevdim
    uğrarım artık ben buraya :D

    sevgiler Emine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok memnun olurum,ev de en çok o masayı seviyorum.ziyretine yorumlarına da çok memnun oldum.her zaman beklerim,sevgiyle kalın küçük delikanlıyı öpüyorum:)

      Sil
  12. Masanın ortasına koyduğunuz mavi güllaplık tan bizde de var antika sanıyorduk,sizde görünce çok şaşırdık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. antika zaten ama nadir bulunan değil,sadece babamın eşe dosta hediye ettiklerini düşünürsem yaklaşık 1000 kişi de daha var :)

      Sil
  13. ayyy inanmıyorum siz ne güzel şeyler yapıyorsunuz öyle. henüz 2-3 yayınınıza baktım sadece sanırım devam edemicem zira ağzımı kapatamayabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hande.ziyyaretinize çok sevindim:)

      Sil
  14. çok güzel olmuş bayıldım :) benimde polisan enamel boyam var yeni ürünü almışım biraz yağlı boya gibi acaba bunun ile boyayabilirmiyim? sizce olurmu?

    YanıtlaSil
  15. POLİSAN X1 BOYANIN METHİNİ ÇOK DUYDUM, BENDE KREM RENK İSTİYORUM BEYAZDAN BAŞKA ÇARE YOK KAHVE KARIŞTIRMAYI DÜŞÜNMÜŞTÜM KREM ELDE ETMEK İÇİN, BENDE 1 KOVA BOYA ÇIKARTIRIM DENEYE DENEYE HERALDE :)) ELLERİNİZE SAĞLIK, SORMAK İSTEDİĞİM MUTFAKTA DEFORME OLMUYOR MU ÜSTÜNE CİLA ATMADINIZ SANIRIM, MUTFAK SONUÇTA ÇOK KİRLENECEK, SİLİNECEK YER MUTFAK MASAM İÇİN HANGİ BOYA DAHA İYİ SONUÇ VERİR, UZUN ÖMÜRLÜ OLSUN ÇİZİLİRSE BİRDE PİŞMAN OLMAK İSTEMİYORUM, ESKİTME KAHVERENGİ MUTFAK MASAM BEYAZA DÖNÜŞTÜRÜCEM YARDIM EDERSENİZ.. İÇİMDE BOYA AŞKI OLUŞTU SİZLER ÖZELLİKLE TURUNCU ODA YI TAKİP EDEREK...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krem renk için kahve değil fil dişi kullanmalısınız.polisan x1 beyaza fildişi rengi enamel boya karıştırırsanız süper bir boyanız olur. ben su bazlı vernik kullandım,bir yıla yakındır takımı kullanuıyoruz,hiçbir deformasyon yok.kolay gelsin....

      Sil
    2. teşekkür ederim yanıt verdiğiniz için.. peki enamel boya marshal ınkinden bahsediyorsunuz sanırım , enamel boya sentetik diye biliyorum polisan su bazlı , sentetik ile su bazlı karışır mı peki.. birde su bazlı verniğin ismini tam verirseniz çok sevinirim, ben hiç marka falan bilmiyorum sadece şu an takip edip araştırıyorum ..

      Sil
    3. sentetik bazlı boya olmaz esmanur,hobi boyalarından almalısın,folk art veya cadance markalar iyi sonuç veriyor.aynı markaların su bazlı verniklerini kullanıyorum :)

      Sil
    4. teşekkür ederim emine hanım, bende küçük şeyler için kullandım caddence marka amabüyük yüzeyler için vernik araştırması yapıyorum. sizlerden gördükçe bütün evi hatta hatta çoluğu çocuğu kocamı bile boyamayı düşünüyorum :))

      Sil
    5. ben büyük objeler de de kullanıyorum.250 ml verniğin yarısı anca gidiyor,genellikle parke verniği kullanıyorlarmış.sararma yapmadığını söylüyorlar.ama ben hiç kullanmadım.sağlıcakla...

      Sil
    6. teşekkür ederim, en yakın zamanda mutfak masamı boyayacağım , resimlerini çekicem mutlaka.. çok yardımcı oldunuz sağolun ..

      Sil
  16. emine hanım ellerinize sağlık aynı masının dik dörtgeni ben de var rengini krem olsa diye araştırmaya başladımki sizin çalışmanızı gördüm çok beğendim ne kadar tutar maliyeti cevap verirseniz memnun olurum bide daha boyama ile ilgili detaylı bilgi verirseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  17. Cok guzel olmus emegine saglik ayni masadan benimde var benimki acik kahve bende boyamak istoyorum 7 aylik oglum var koku oluyormu ne kadar boya gitti biraz anlatirmisiniz...

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel olmus emegine saglik ayni masadan benimde var benimki acik kahve bende boyamak istoyorum 7 aylik oglum var koku oluyormu ne kadar boya gitti biraz anlatirmisiniz...

    YanıtlaSil
  19. Masa icin Ne kadar polisan×1 kullandınız hangi boy kaç lt

    YanıtlaSil