25 Mayıs 2013 Cumartesi

ALMAN GÜMÜŞÜ BOYAMA

Alman gümüşü olmayan bir ev varmıdır?Hiç sanmıyorum.En azından  bir şekerlik, bir tepsi, bir vazo olmadı bir şamdan her eve  geçerken şöyle bir uğramıştır:).
Bunlar da benim alman gümüşü gondollarım.Kararınca kaplama oldukları için bildiğim kadarıyla parlatmanın bir yolu yok. Her zaman ki gibi boyamadan fotoğraf çekmeyi unuttum.Neyse ki biri boyasız.
alman gümüşlerini yenileme
Fransızcası jardiniere; çiçeklik,saksılık anlamına geliyor.Lakin benim ülkemin fonksiyonel kadınları onu şekerlik olarak kullanıyor:) Kendileri bir dönemin en fiyakalı aksesuarlarından.Söylentiye göre eskiler bir askerlik yapmamışa,bir de gondolda çikolata getirmeyene kız vermezlermiş.
Gerçi bunlara neden alman gümüşü denildiğini de anlamış değilim.Alman deyince benim aklıma sandaletin içine çorap giyen,incecik bacaklarının üzerinde nasıl oluyorsa kocaman bir göbeği olan, ama ille de her şeyin en sağlamını yapan insanlar geliyor.Bu gümüşlerin ne kadar çabuk karardığını düşünürsek, sadece adı alman sanırım.
Ben bu bebekleri önce enamel boyayla 2 kat boyadım.Bembeyaz görüntüleri; bizde bir şeyler eksik diye bağırıyordu.
Onlara biraz yaşanmışlık katmak için yaldızla eskittim.Yeni yüzlerin çok daha fazla sevdim.
YALDIZLA ESKİTME
Aslına uygun, içlerini çiçekle doldurmak için de çiçekçiye gitmeyi bekleyemedim.hemen sitenin bulunduğu sokaktan bu çiçekleri kaptım.Ve fotoğrafları hazırladım.


Ben harika bir boyacıyım.Yine egom tavan yaptı:)Fotoğraf makinem eski,görüntüyü istediğim netlikte yakalayamıyorum.Herşeyin eskisini severim.Fakat teknoloji söz konusu olunca inat etmemek lazım.

Öyle güzel oldular ki,itiraf edeyim o bembeyaz halleri beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı.Ama eskittikten sonra sanat eseri gibi oldular.eski eşyaları yenileme,öncesi sonrası
öncesi-sonrası,eski eşyaları yenileme 
Eskiden dolabın altında bekleşiyorlardı, şimdi çok severek kullanacağım.Ben mutlu,onlar ihtişamlı, ee bir de Ömer Hayyam dan bir rubai.Daha ne olsun. Sevgiyle kalın...

Gören göze:Güzel, çirkin hepsi bir;
Aşıklara cennet, cehennem, hepsi bir;
Ermiş ha çul giymiş, ha atlas;
Yün yastık, taş yastık, seven başa hepsi bir.

13 yorum :

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ay parçası.sevgiyle kalın:)

      Sil
  2. çok güzel olmuşlar.Bende boyadım 2 sene önce yaldıza ,Şimdi tekrar değiştiricem bakalım.Sizden kopya çekebilirim.bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim.elbette gelirim.sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil
  4. vay vay vayyy bunlarada bayıldım iki gondolum var tiizz elden gecmeli :) fekatt enamol boya nedir bana biraz bilgi verilmeli (bu konuda cahilim) gugıl amcama sorayım hemen sonra yeniden benim bir dolaba tıkılan gondollarda kullanıma alınmalı tesekkürlerrrr emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen gondollarınızın esaretine son verin bence de gerçekten çok güzel oldular.boya hakkında hemen bilgi vereyim çünkü ben çok aramıştım:)enamel boya cam ve porselen boyası diye geçiyor. ben cadanceninkini aldım.ınternette meyra hobi den sipariş vermiştim.sevgiyle kalın:)

      Sil
  5. Mükemmel olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim.ziyaretinize de çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  7. bunu denemek istiyorummmm :)))
    http://www.buelbisemodelleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. bu kadar güzel yapılabilirdi zaten...

    YanıtlaSil