20 Temmuz 2013 Cumartesi

BAYRAMLIK AHŞAP BOYAMALARIM

Her yıl ülkemizde olimpiyatları yapılan, ata sporumuz bayram temizliğinin startı verilmiş bulunmakta.Dün işten biraz erken çıktım.Apartmanların perdesiz camlarını,ve can havliyle balkonlarda, içeri dışarı koşturan ablaları görünce, cemre temizliğe düşmüş dedim.
"Temizlik imanın yarısıdır" düsturu gereği, zaten bal dök yala olan evler bile iki bayram arası kırklanır ki:Dünya üzerinde hiçbir millet, belli bir zaman aralığında temizlik için; bu kadar mesai,deterjan(ki çoğu evin hanımının özel karışımı vardır)ve su kullanmamıştır.Bu öyle genlerimize işlemiştir ki, bayramda ev de olmamama rağmen,bayram öncesi yapılacaklar  listemin hep başındadır.(Ayrıca çikolata ve kahve de alıyorum.Dönünce kendimiz yiyoruz:).Tam karşımda ki apatmanın orta katında, iki hanım temizlik yapıyor.Biri belli ki yardımcı hanım.Komik olan ev sahibesi daha çok iş yapıyor.Bu beni çok güldürüyor. Derdimiz ne bizim.Sözüm ona yardımcı alıyoruz.Ondan daha çok çalışıyoruz.Seher temizliğe gelecek diye evi temizliyoruz:).Haklıyız ama!Seher'in her geldiğinde,dizlerini döve döve,ağıt tadında:"-Ayyy ablaaa ne pis insanlar var,geçen temizliğe gittiğim kadının evi bir parmak yağ bağlamış,hiç mi temizlik yapmıyo bunlar" çok sesli nağmesini dinleye dinleye  koşullandık buna:)Ben yardımcı hanım gelecek diye, üç çeşit yemek pişireni biliyorum.Ayy yazık kıza, öyle dolaptan hazırlarsın kendine birşeyler demişler.Dolapta da sade kahvaltılık ve ekmek varmış.Şimdi gel de Sehere üç kap yemek pişirme.Memleketim kadınlarının güzel yüreklerinden öpüyorum.(Bu arada Seher hayali kahramandır,gerçek hayattaki şahıslarla ilgisi yoktur).Sadece ev temizliği yapmadım tabi. Evde eskiyen sıkıldığımız eşyalara da bayramlık yüzler yaptım.
objelerin öncesi hakkında bilgi vermesi açısından, ortak iradeyi temsilen,bu baharat standının fotosunu koydum.Hepsi bu renktiler ve siline siline yer yer solmuş,aşınmışlardı.Bilirsiniz bu tip malzemelerin yenisi almak, külliyen israftır.Çok değil altı ayda yine deforme olurlar.seramik kuş boyama,masalsı
Hem baharat hem de havlu standını cadance fildişi akrilik boyayla boyadım.Ufak tefek ezik yerleri bile kapandı,yepyeni ve daha dayanıklı oldular.Bunlar kardeşim küçük gökyüzünün mutfağına.O böyle sarıya çalan krem tonlarını seviyor.Desenler peçete dekupajı.Çok beğendi, hep ağzı kulaklarında,sağlıklı günler de kullanır inşaAllah.
seramik kuş boyama,masalsı

Bu ekmek kutusuna  mufakta peçete havlu vs. koyuyordum.O kadar uzun zamandır benimleydi ki,gerçekten çok eskimişti.Değerli bir şey olmadığı için, önce boyamayı düşünmemiş,bütün atılacak eşyaların son durağı olan balkonuma kaldırmıştım:).(Orda bir müddet bekletmeden hiçbir şeyi atmam,atalar geni:)
seramik kuş boyama,masalsı 
Balkonu toplarken, ona yeni bir şans vermeye karar verdim.Mdf kısımlarını akrilik boyayla boyadım.Kapak plastik; boya darbelere dayanıklı olsun diye enamelle boyadım.Desenler peçete dekupajı.Daha önce hiç stencil şablonu kullanmamıştım.Yan ve üst zeminlere uyguladım.Ben stencili çok sevdim,her yere uygulayasım var:).Şimdi bakıp bakıp:"Canım ya nasıl kıyacakmışım sana" diye gönlünü alıyorum.Ben bu işi çok sevdim:Boya dışında tek kuruş harcamadan eşyalarımı istediğimde değiştirebiliyorum:) seramik kuş boyama,masalsı
Kuşlar ham seramikti,boyarken çok zorlandım. iki üç kez boyalarını yıkadım.sonunda başardım.Havluluğu ben boyamadım ama ona da bayram hediyesi bir gül yapıştırdım.Demedi demeyin,yakında badana da yaparım ben:)
sevgiyle afiyette kalın inşaAllah...

14 yorum :

  1. çok şık olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Anlatımına bayıldım. Yerden göğe haklısın:) Yenilemelerini de çok beğendim. Gerçekten bu renk çok iç açıcı olmuş. Güle güle kullanılsın...

    YanıtlaSil
  3. gercektende harika olmuslar ben bayıldımmm simdi elime boya ve fırcamı alasım geldi herseyi boyarım zira bende :)) ellerine emeklerine saglık

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkür ederim arkadaslar.bu acemi boyaciyi motive eden mesajlariniz dert gòrmesin:)

    YanıtlaSil
  5. Harika tasarımlar çok beğendim gerçekten elinize kolunuza sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bu tasarımları kolay kolay kimse yapamaz. Çok çok beğendim süper :)

    YanıtlaSil
  7. bloğumu kapattım-mavi potin- takipte zoranıyorum faceden takip et yapsanda takipte kalsak:)çok güzel olmuş yine yaptıkların ama yne en favorim anlatımın:)

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık harika olmuşlar ekmekliğine bayıldım annemin böyle bir ekmekliği vardı ve atmayı düşünüyordu ve atmasını istememiştim inşallah atmamıştır ve seninki kadar güzel bir ekmekliğimiz olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,beğenmenize çok sevindim.atmamıştır inşaallah.daha güzelleri sizin olsun:)

      Sil
  9. güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.facebook tan takip etmek isteyenler içinsayfamın adresi

    https://www.facebook.com/masalsii

    YanıtlaSil
  10. bayıldım ekmek sepetinize..
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. hepsi çok güzel olmuş ellerine sağlık,bende de bu ekmek dolabı ve baharatlıktan var ama henüz boyama bilmiyorum ama yetenek var yapabilirim en kısa zamanda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.ilginiz varsa eminim muhteşem şeyler yapabilirsiniz.tek ihtiyacınız olan biraz boya, bir fırça,bir parça zımpara.kolay gelsin:)

      Sil