15 Temmuz 2013 Pazartesi

KIRIŞIKLIK DİYETİ-DR.NİCHOLAS PERRİCONE


Bakın kütüphanemi düzenlerken ne buldum,ne ara almışım:).Dr Nicholas Perriconenin "Kırışıklık Kürü ve Perriconenun Reçetesi(28 günlük diyeti)" kitapları.Hiç şaşırmadım,böyle önemli bir konuda yazılmış kitapları es geçecek değildim elbet:).Yıllar önce bu kitapları okuduğumda aklımda kalan iki şey var:
1-Her daim somon yiyenler asla buruşmaz:)
2-Su çoook önemlidir."Öyle olmadığını düşünüyorsanız; kuru üzümle, yaş üzümü yanayana koyun bakalım".Ne kadar kötü kalpli  bu Nicholas Perricone, hiç böyle denir mi?Kendileri klinik ve araştırma dermatologuymuş.Hücresel iltihaplanmaya bağlı yaşlanmanın, tersine çevrilebileceğini ıspatlamış olduğu “Hücresel iltihaplanmayı durdurma” teorisiyle tıp camiasının uluları arasında yer almış.
2000’li yıllarda  Hollywood da Nicholas Perricone'yi bilmeyeni sınır dışı ediyorlarmış.O kadar yani..."Perriconenin 28 günlük diyeti" kitabında, test sürüşü adını verdiği,3 günde  yüzünüzde ve vücudunuzda gözle görülür değişiklikler olacağını idda ettiği ve iddasını da çarpıcı fotograflarla desteklediği bir diyet var. 
Şu sıralar çok yoğun çalıştığım için yüzüm biraz solgun göründü gözüme.Test sürüşünü uygulayayım dedim.üç gün somon yiyerek yaşayabilirim sanırım:)
Bu ablalar 3 günlük test sürüşünü yapanlardan.İşe yaramış görünüyor.
Kitaplarda özetle beslenme biçimimizin  metabolizmamız üzerinde ki yıkıcı tahribatından ve önleme yollarından söz ediyor.
Yaşlanmamızın ve hastalıklarımızın temel nedeni“serbest radikaller”.Çok tehlikeliler çook.Bir kere adlarında hayır yok:Hem köktenci,hem başıboş:(Rabbim bizi korusun. Serbest radikaller:Zararlı güneş ışığı, kimyasal toksinler, sigara veya kirletilmiş hava, su,gıdalar tarafından üretiliyorlarmış.Anladığım kadarıyla serbest radikallerin tek derdi, tek elektron olan moleküllerini çift elektron yapmak.Bu süreçte de hücrelerimizi saran zardan elektron çalıyorlar.Sonunda da hücre zarının yapısını bozarak yaşlanma sürecini hızlandırıyorlar.  30’lu yaşların başına kadar vücudumuzun ürettiği hormonlar, birçok hasarı onarabiliyor.Ancak bu hormonların azalması ile birlikte kendine yardım edemeyen vücudumuz yaşlanmaya başlıyor.
Serbest radikaller ihtiyaç duydukları elektronu cildimizde ki kolejen moleküllerinden alırlarsa kolojen doku zarar görür.Bu durumda cildimizde, gerginlik, elastikiyet kaybı ve renk bozukluğu oluşur.Sonuç olarak serbest radikaller cildimizden elektron çalarak, genç görünümünü yok ediyor.
Dr. Perricone diyor ki:“Ne yerseniz; görünüşünüz odur”.(Bazı insanlar tevekkeli şeker gibi görünmüyor:)
Şeker ve yüksek glisemik indeksli karbonhidratlar, hızla şekere dönüşen meyve ve sebzeler vücudunuzda hücresel düzeyde iltihaplanma yapıyormuş.Fazla miktarda rafine şeker ya da kanda hemen şekere dönüşen bir tabak makarna yediğimizde vücudumuz kan şekeri düzeyini kontrol etmek için insülin salgılıyor.“vücudunuzun ihtiyaç duymadığı şey, şeker, pirinç, makarna ve patates, gibi yüksek glisemik karbonhidratlardır.Şeker ve hızla şekere dönüşen yiyecekler güçlü iltihapsal ajanlardır ve sonuç olarak cildimizin ve sağlığımızın düşmanıdır.Şeker vücuttaki insülin düzeyini her yükselttiğinde yağlarda depolanır.Kalori alımımız aşırı olmasa da; bizi şişmanlatır.

"Proteinler cici,karbonhidratlar cıss" sloganımızın altını 2000'li yılların başında çizmiş hekimimiz.Yani değişmez gerçek: “İnsülin salgılanması= vücutta yağ depolanması”.
Beslenme önerileri Karatay'la aynı,iyi protein ve yağlara özgürlük,kötü karbonhidrat ve işlem görmüş gıdalara esaret:).Bunları Karatay diyetinde anlatmıştım.Daha detaylı bilgi için Karatay diyetim yazımı okuyabilirsiniz.
3 günlük test sürüşü-hızlı cilt toparlama
- Günde 8-10 bardak su
- Üç öğün yemek ( yemek sıralamasında proteinlere öncelik tanınacak)
- İki ara öğün. Biri ikindiye doğru, diğeri yatmadan önce.(Gene proteinli besinlere öncelik tanınmalı,bence ara öğün gerekli değil)
- Her öğünde ve ara öğünlerde protein, karbohidrat ve Omega-3, Omega-6 yağ asitlerini içeren besinler tercih edilmeli. Besinlerin sıralamasına özellikle dikkat edilmeli.
- Vücuttaki biyokimyasal reaksiyonlar ancak su eşliğinde gerçekleşebilir.
- Vücuttaki su miktarında görülecek belli belirsiz bir azalma, metabolizmayı yavaşlatır. Yani aldığınız kalorileri yakmakta zorlanmaya başlarsınız.
- Metabolizmada saptanan yüzde 3 oranındaki yavaşlama, altı ay içinde size bir kilo aldırır.
- Tatil günleri bu planı uygulamak için iyi bir zaman sayılmaz.
- Kahve, vücuttaki kortizol ve insülin miktarını artırır. Bunlar yaşlanmayı hızlandırır ve vücutta yağ depolanmasına neden olur. Kahve yerine yeşil çayı tercih edin.
- Ve tabii kimyasal madde içeren sodalı içeceklerden de uzak durun.
 Bu üç günlük diyette mönüler hemen hemen aynı..Hepsi bu kadar!

UYANMA

• 225-280 gram su

KAHVALTI

• 2 yumurta ya da 110–170 gram ızgara ya da tavada pişmiş somon
• Yarım bardak pişmiş yulaf ezmesi üzerine 1 yemek kaşığı çekilmiş keten tohumu serpin
• 3(2,5 cm kalınlığında )dilim kavun (tercihen küçük, kokulu kavun) ya da çeyrek kap taze minik taneli meyve (özellikle yaban mersini iyidir)
• 225-280 gram su
• Yeşil çay ya da siyah çay

ÖĞLE

• 120–180 gram yağda korunan somon ya da sardalye
• 2 bardak ölçüsünde kıvırcık salata; tatlandırmak için ekstra zeytinyağı ve taze sıkılmış limon suyu ile sonlandırılmış
• 2(2,5 cm kalınlığında )dilim kavun ya da çeyrek kap taze minik taneli meyve
• 225-280 gram su

AKŞAMÜSTÜ ARA ÖĞÜNÜ

• Elma
• 180 gram sade yoğurt
• Çeyrek bardak kabak çekirdeği
• 225-280 gram su(istenirse daha fazla)

AKŞAM

• 120 gram ızgara somon
• 2 bardak koyu yeşil yapraklı salatalık; tatlandırmak için ekstra zeytinyağı ve taze sıkılmış limon suyu ile soslandırılmış.
• Yarım bardak buharda pişmiş sebze ( özellikle, kuşkonmaz, brokoli, ıspanak gibi parlak yeşil sebzeler)
• 2(2,5 cm kalınlığında )dilim kavun
• 225-280 gram su


YATMADAN ÖNCE

• 60 gram dilimlenmiş hindi göğsü
• Çeyrek bardak yaban mersini
• 3–4 fındık ya da badem
• 225-280 gram su 
Oruçlu olduğum için ben 2 öğün olarak uyguluyorum.Fotoğrafda yok ama taze pişmiş yulaf ezmesi yerine,yulaf kepeğinden yaptığım kıymalı cupcakeleri yedim.Karatay önerisi olarak da suyuma limon sıktım,masa ve şişeyi de ben boyadım:)
Hepinize hayırlı ramazanlar afiyette ve sağlıkla kalın:)





3 yorum :

  1. Offf...Çok içaçıcıymış:( Ben sanırım erken kuru üzüm kıvamına geleceğim. Kahve???...Düşündüm de kuru üzümü çoook severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzülmeyin, kuru üzümleri suya koyunca yeniden geriliyorlar.su içeriz geçer:)

      Sil
  2. merak eden arkadaşlar için,test sürüşümün sonuçlarını bildiriyorum:
    1-kırışığım henüz olmadığı için iyileşme gözlenemedi.
    2-cildim çok kuru mat görünüyordu,görenler çok yorgun görünüyorsun diyorlardı;şimdi dinlenmiş görünüyorsun diyorlar:)
    3-uzun süren susuzluk ve 8-9 saat yerimden hiç kalkmadan çalışmak,vücudum da çok fazla ödem yapmıştı.ayakkabı giyemiyordum.fazla şişirilmiş balon gibi hissediyordum,şimdi havası alınmış sevimli bir balon:)
    kendimi öylesine iyi hissediyorum ki.her hafta 3 gün uygulamayı düşünüyorum.sonuçları bildiririm.sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil