18 Haziran 2013 Salı

METAL ÇERÇEVE BOYAMA VE DEKUPAJ TABLO

Ey nazlı nazlı yürüyen selvi,hazan rüzgarı sana değmesin.
Ey cihanın gözbebeği,kem göz senden uzak olsun.
Sen göklerin de canısın, yerin de! ..
Canına, rahmetten, rahattan başka bir şey dokunmasın!



Mevlana'nın bu rubaisini her okuduğumda,  gözkapaklarım istemsiz kapanıyor ve yüreğimin içinde kelebekler uçuşuyor.Evrende bir insan için dillendirilebilecek, daha  güzel bir dua varmı dır?Kuşkusuz vardır.Lakin bu sözler beni büyülüyor.Hem güçlü bir beğeni,hem yürek dolusu sevgi...Bakmaya doyamamak,tırnağının ucuna kıyamamak...
Benim çoçukluğum da şimdi duymayı gerçekten çok özlediğim içten dualarla örülüydü.Rahmetli babaannem,tuttuğun altın olsun,gökten yağsın yerden toplayasın,çok günler göresin,keder nedir bilmeyesin diye sıralardı dualarını.Nasıl güzel,beklentisiz bir sevgi, birinin sizi iyilik ve sevgiyle anması,aklına dahası yüreğine düşmeniz.Birini dua ve sevgiyle anmak bu eskidendi çoook eskiden.Şimdi hepimiz çok meşguluz.Sevdiklerimizi farketmeye bile vaktimiz yok:(
Herşey bu rubaiyi duvarıma asmak istememle başladı.Önce bir kaligrafa yazdıracaktım,sonra vazgeçtim kendim yazdım.Tabi yine evdekileri değerlendirerek.Bu iki gümüş kaplama çerçeve modası geçmiş öyle bekleşiyorlardı.
 Bu defa onlara dokundum:Önce enamel boyayla boyadım.Sonra parmak yaldızla eskittim.Eskitmenin verdiği yaşanmışlık duygusunu çok seviyorum.

Çerçevelerin arka kısımları mdf idi.Onları da boyadım sevdiğim iki grafiği kenarlarını yakarak eskittim.Ve dekupaj yaptım.
5-6 kat vernikleyerek toz alamaya uygun hale getirdim.Grafiklerden birine kendi el yazımla rubaiyi yazdım.Resmi de çizmek isterdim:( Neyse üzerinde çalışıyorum:)
Tablolarımı da çok beğendim.Rabbim güzel günler de seyretmeyi nasip etsin.Daha güzelleri sizin olsun.Tablolarla birlikte çok önemli bir eksiğimi farketmiş bulunmaktayım.Benim matkabım yok:)Duvarı nasıl deleceğim.En kısa zaman da bununla ilgileneceğim.
mevlana,rubailer
Canınıza:Rahmetten rahattan başka birşey dokunmasın.Sevgiyle kalın:)

5 yorum :

  1. harika olmuş çok beğendim eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. resmin kenarlarını yakarak eskitme fikri çok iyiymiş. güzel bir çalışma olmuş. iyi günlerde seyredin duvarınızda bu güzel resimleri inşaallah:)

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim arkadaşlar:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş bencede fotoğrafların kenarı yanmasıda çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,beğenmenize de ziyaretinize de çok memnun oldum:)

      Sil