23 Haziran 2013 Pazar

AYAKKABI BOYAMA VE PEÇETE DEKUPAJI

"Eskiye rağbet olsaydı bit pazarına nur yağardı".Der bir atasözü.Külliyen yanlıştır efendim.Evet bizim kültürümüzde  eski fazla sevilmiyor.Peki düzeltiyorum hiç sevilmiyor:)Mesela kimse hollywood filmlerinde ki gibi,nişanlısına annesinin yüzüğünü takmıyor.Sanırım aramızda annesinin gelinliğini giyen de yok.Dededen kalan köstekli saat özel günler de kurulup,kıvançla kullanılmıyor.Hatta evde bile değil, bir antikacıya 3 kuruşa satılmış,kıymet bilen bir alıcı bekliyor.Lakin güzel günler de göreceğiz.Yavaş yavaş gençler, modernleşmenin tüketmek olmadığını farkedecekler.İşte o zaman bit pazarına yıldız yağacak.Artık biliyorsunuz ben eskiyi çok seviyorum.Bir gün tasasız harcayabileceğim bir küp altınım olursa, Avrupanın bit pazarlarında harcamak isterim:)Bu genetik bir eğilim olabilir:Babam antikacı.Hep dükkandaki eşyalara bakıp,onları vermeye nasıl kıydıklarını merak ederim.Versinler ama, babam ne satacak:)Babam işini çok seviyor,onların sadece eşya olmadılarını, birilerinin hayatının tanığı olduklarını biliyor.Satmaya kıyamıyor ama ne yapsın.Arada bir lidyalılara saydırıp, satmaya devam ediyor.Bu simleri soyulmuş babetler çileğin.Simlerinin soyulması dışında taş gibiler:)

Bu defa onları kurban  seçtim.Yapamazsam arkadalarından kimse ağlamaz,yokluklarını farkeden çıkmaz:)Önce bulaşık teli ve ılık sabunlu suyla simleri temizleyebildiğim kadar temizledim.Havanın ısısı malumunuz.(su tüketmekten midem yosun bağladı:))10 dk. da kurudular.Akrilik beyazım olmadığı için,enamel beyazla,mavi akriliği karıştırıp onları en sevdiğim maviye boyadım.İki katta kapandılar.
Böyle büyüleyici bir maviye,özgürlük danscıları yakışır elbette:)
Kelebekler peçeteden,artık hiç buruşturmadan yapıştırıyorum.Çok yol katettim,çoook:)Çilek görünce bayılacak.Eski babetiniz yoksa, her yer 15-20 liraya satılan babetlerle dolu.Onları boyayarak  kendi tasarımınızı giyebilirsiniz.Ben bu hafta sosyetik pazara gidip bir bakacağım.Gerçi o pazardan bir şey alabilmişliğim pek yok.Teyzeler bana omuz atıyor,ben de can havliyle ayakta kalmaya çalışıyorum:).

 Bu bebeklerin boyasının benimle ilgisi yok ama canı çekmiştir diye, onlara da yapıştırdım iki kelebek,daha bi güzel oldular:)
babet boyama,ayakkabı boyama,ayakkabı yenileme,masalsı,babet yenileme,dekupaj,hobi,dıy,ayakkabı modifiy 
Ee masala da yakıştılar.Daha ne olsun.
(masalın hikayesi burda)Bir de sağlık olsun,mutluluk olsun,sevdiklerimizin güzel canı sağolsun.Sevgiyle kalın:)

ELBİSE MANKENİ BOYAMA,VİTRİN MANKENİ BOYAMA,DEKUPAJ



45 yorum :

  1. Bunlar tam hayran olunası,ilham alınası olmuşlar:)çok beğendim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ayy çok teşekkür ederim,elifciğim.peçete tanıdık geliyomu:)

    YanıtlaSil
  3. çok beğendim.mavisinin rengi ne güzel kendileri desen bir harika.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine hanım bu ayakkabı boyamak için bütün gerekli malzemler nelerdir maker kalem ve sprey vernik duydum birde boyanın cıkmaması için nasıl bi yöntem yada boya kullanıyoruz bayıldım harika olmus eseriniz

      Sil
    2. bu ilk denememdi.dayanıklı olup olmayacağını bilmiyorum.ben akrilik boya ve akrilik vernik kullandım.maker kalemle desen çizebiliyorsunuz.ben bir kelebek çizmiştim.ama en dayanıklı kalemlerin uni posca olduğunu söylüyorlar.gerçi babetlerin deseni peçete dekupajı:)sevgiyle kalın.

      Sil
    3. teşekkür ederim emine hanım bende denemeye başladım gerçekten harikalar yaratıyo insan yapınca hatta bartıp satıyorum şimdi yaptıklarımı :)

      Sil
  4. bayıldımmm nasıll boya ile boyadınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:).enamel beyaz ve akrilik maviyi karıştırdım.yani tamamen elde ne varsa:)güzel bir dokusu oldu.sevgiyle kalın.

      Sil
  5. ayakkabıların rengine,kelebeklere verdiğiniz isime ,hatta en çokta akıcı dilinize bayıldım.Takiptesiniz.

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim anekzura.hem ziyaretinize hem uslubumu beğenmenize çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba cok guzel olmus ayakkabiniz ellerinize saglik bende uzun zamandir ayakkabiya dekupaj teknigini ariyordum sizde gorunce cokkk sevindim :) ama ben hic bilmiyirum nasil yapacagimi kelebekleri nasil yapistiracagiz size zahmet olmazsa bana teknigi anlatabilir misiniz simdiden cok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  8. merhaba Gözde,geç oldu kusura bakma,yeni gördüm mesajını:
    1-beğendiğin deseni peçeteden kesip çıkarıyoruz.
    2-peçeteyi katlarına ayırıyoruz.sadece desenin basılı olduğu katı kullanıyoruz.
    3-peçetenin yüzünden, peçete veya dekupaj tutkalıyla ortadan kenarlara doğru tutkalı yavaşça sürüyoruz.
    4-oluşan kabarcıklar için, bir buzdolabı poşetinin üzerinden yavaşça elimizi gezdiriyoruz.
    5-kuruduktan sonra bir kat tutkal daha sürüyoruz.
    6-su bazlı vernikle 4-5 kat vernikliyoruz. kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmşlar umarım kullanıldığında boyasına bişey olmuyodur.... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayakkabılar kullanıldı.şimdilik bir hasar yok

      Sil
  10. göbeğimden çatladım gülmekten
    sosyete pazarında sana omuz atan teyze ile
    beni yere düşüren aynı teyzemi kii
    her gittiğimde bir hasarla dönüyorum eve :D
    Ayakkabılar olay olmuş yine
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teyzelerin genetik kodları muhakkak aynıdır.bir yıl kadar deniz otobüsüyle işe gittim.otobüs 500-600 kişilik.biz her sabah 50 kişi olmuyorduk.ama kapı açılır açılmaz itiş-kakış, sanki son 50 koltuğu kapışıyorduk :)kendini benini koruma güdüsü:)

      Sil
  11. Ayakkabılar harika bir şey olmuş ben de tam düşünüyordum boyamayı süet benimkiler sizinkinin türünü bilemedim ama süet boyanınca tuhaf durur mu akrilikle çok merak ediyorum.. Bakalım süet ayakkabıyı boyamaya cesaret edebilecek miyim..:)? Yoksa sizin de söylediğiniz gibi babet mi alsam da boyasam:))

    Bu arada yazım tarnızınızı çok sevdim, çok içten ve doğalsınız;)) Deniz otobüsünde yaşadıklarınız beni de güldürdü:))) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.benim ayakkabılarım deriydi.güzel yorumunuza da blogumu ziyaretinize de çok sevindim.sevgiyle kalın:)

      Sil
  12. Harika boyama işleri yapmışsınız ve özellikle bu ayakkabılara bayıldım..Bu yazıyı yazdığınız bayağı olmuş, kullanınca boyada çatlama, dökülme oldu mu merak ettim..Eğer olmadıysa süper bir şey...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. teşekkür ederim.ayakkabılar kullanıldı,hem de tepe tepe boyaya hiçbirşey olmadı :)

    YanıtlaSil
  14. ayyy çok güzel olmuuşş benmde vardı eski babetimi hemen yapıcam:)

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuşş çok beğendimmm :)))
    blogunuzu izlemeye aldımmm sizi de bloguma beklerimm
    sevgilerr :)

    YanıtlaSil
  16. Babetlere bayıldım. Kullanınca nasıl dayanıkl ımı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler beğenmenize sevindim,her ikisi de problemsiz bütün yaz kullanıldı :)

      Sil
  17. merhaba harikasınız elinize sağlık :))
    ben de denemeyi düşünüyorum. acaba bu bir çift babeti kaplamak için ne kadarlık boya kullanmam lazım?

    YanıtlaSil
  18. bir de ayakkabıyı boyadıktan sonra üstüne çizim yapmak istiyorum. hangi malzemeyle detaylı küçük çizimler yapabilirim biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili dionysos geç cevap için özür dilerim,beğenmenize çok sevindim.kullanacağınız boya miktarı örteceğiniz zemine göre değişmekle beraber yarım kutu bu iş için sanırım yeterli.çizim için genellikle uni posca tasarım kalemleri kullanılıyor.ama siyah ve mavi yeterliyse maker (cd kalemi)de kullanabilirsiniz.kolay gelsin

      Sil
  19. Emine hanim ben de ayakkabıları mi boyamak istiyorum ama bakır rengine nasıl yapabilirim yani hangi boya ile şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Emine hanim ben de ayakkabıları mi boyamak istiyorum ama bakır rengine nasıl yapabilirim yani hangi boya ile şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Emine hanim ben de ayakkabıları mi boyamak istiyorum ama bakır rengine nasıl yapabilirim yani hangi boya ile şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Benim en cok merak ettigim ayakkaninin üzerine astarsiz veya baska bir ürün olmadan direk akrilik boyayi uygulayabilirmiyiz?Bu boya daha sonra akma yaparmi en cok bunu merak ediyorum yanitlarsaniz bende boyamaya baslicam insallah

    YanıtlaSil
  23. Bu sayfanızda tanıtım çalışması yapmak istiyoruz… Lütfen detaylar için iletişime geçin ekremhyuksel53@gmail.com

    YanıtlaSil
  24. Merhaba cok guzel olmus calismaniz elinize emeginize sağlık

    YanıtlaSil