10 Haziran 2013 Pazartesi

CAM ŞİŞE BOYAMA VE DEKUPAJ

Hayatımın uzunca bir kısmının İstanbul da geçmesine rağmen, Eminönünün arka  sokaklarına girmişliğim sayılıdır.Benim için Eminönü Yeni cami, güvercinler,boğaz turu tekneleri,Mısır Çarşısından ibarettir.Hoş birkaç kez mısır çarşısının arka kapısından, bu kapı hangi dünyaya açılıyor diye çıkmışlığım var.Her defasında kendimi,abla gelinlik lazım mı ,çeyizlikler içerde çok ucuz diye beni sağa sağa sola çekiştiren amcaların için de bulup,koşar adım gerisin geri mısır çarşısına dönmüşümdür.Bu kez ınternetten etraflıca araştırdım.Sağolsun Nalanın Hobileri blogu çok güzel bir dosya hazırlamış.Geçen hafta bu defa gezmediğim sokaklarını ve hanlarını keşfetmek için Eminönüne gittim.Hobi malzemeleri için Sabuncu Hanı buldum.Ya ben görmedim ya da sadece 2 minicik dükkan vardı.Aldığım tariflere göre 2. dükkana girdim.Ben han deyince, şöyle bak bak doyamayacağım,raflarında binlerce ham obje,boya vs. bulunan,nereye bakacağımı şaşırıp,ne alacağıma karar veremeyeceğim bir yer sandım.İtiraf ediyorum ben Mısır Çarşısı gibi bir yer hayal etmiştim.Yine de ihtiyacım olan bir çok malzemeyi alabildim.Ama sadece bunun için oraya gitmeye gerek yok.Internet sitelerinden de, hem özellik hem fiyat olarak aynı malzemeleri satın alabiliriz.Bir de çok anlatılan Şark Hana gittim ki,hala  büyük oranda çin mallarının, pek de sevimli olmayan bir esnaf kesimi tarafından satılıyor olmasının neden bu kadar ünlü olduğunu anlayamadım.Her şeyi de anlamam gerekmiyor:)
Fakat tekstil aksesuarları ve bujiteri satan dükkanlar baş döndürücüydü.Onlara bayıldım. Bu yazı niye bu kadar uzadı.Aslında sadece Sabuncu Han dan aldığım çilekli peçete ve meyva suyu şişelerini boyadığımdan söz edecektim.
Daha önce boyadığım kavanozları(burda) içleri görünsün diye etiket şeklinde boyamıştım.Hem  çok fonksiyonel hem de çok şık oldular.Bu meyva suyu şişelerini yazları meyva suyu konsantresi yapmak ve için kullanıyorum.Kullandığım eşyaları temizlemek  için, ya elim  rahatça içine sığacak yada içini mutlaka göreceğim.

Tamda bu sebeple, şişeleri de etiket şeklinde boyadım.Boyayacağım alanı bantla belirledim.Enamel boya 2 katta kapatıyor.Peçeteden kestiğim çilek dallarını   dekupaj tutkalıyla yapıştırdım.(peçete tutkalı anlamsız bir şey ben ondan hiç hoşlanmadım.)

Peçete buruşuyor elbette,bir buzdolabı poşetini kesip,dikkatlice yapıştırdığım imajın üzerine koyuyorum ve hafifçe elimle üzerinde geçiyorum.Sonuç:Sıfır kırışıklık:)sonra vernikledim. 

Şişe ve kavanozlara kurdelaları yapıştırmıyorum.Sadece fiyonk yapıp bağlıyorum.böylece yıkarken kolayca çıkartıp,tekrar bağlayabiliyorum.



 Şişeleri mi de çok sevdim.Mutfağıma yaz geldi.Sevgiyle kalın.


3 yorum :