11 Haziran 2013 Salı

TAVA BOYAMA VE DEKUPAJ

Kimler geldi kimler geçti bu mutfaktan diye düşünecek olursam,bardaklardan sonra en çok tava geçmiştir benim mutfağımdan.Şimdilerde pek kullanılmıyor ama eskiden teflon tavalar candı:) Çizilince hemen atılacağı için de hiçbir kadının teflon bir tavayla duygusal bir ilişkisi olmamıştır,olmaz.Çizilince gözümüz de o artık kansorejen bir katildir.Sene de 2-3 tava bu sebeple çöpe uğurlanır.Ardından ağlanmaz.Su dökülmez.Her bulduğunu atan ben  kestane pişiririm diye, bu tavayı ayırmıştım.Öyle kıyamamaktan falan değil yani.Bu arada bu kış hiç kestane pişirmediğimi de farkettim.Sokaklarda satılanları seviyorum ben,şöyle köz kokusu gelecek yerken.Her şey bu kadar kolay değilken, hayattan alınan haz ne kadar da yoğunmuş.Harcanan emek çoksa,sürülen keyifte doya doya oluyor.Madem kestane pişiremedim ve artık kolay kolay bir şey atmıyorum,ben de bu tavayı pano olarak boyayayım dedim.

Şimdi mutfağımı süslüyor ve eski ezikliğinden eser yok.Mutfağa girdiğimde onu duvarda görmek beni çok mutlu ediyor.
Önce enamel boyayla 1-2 kat boyadım.Enamel boyanın zemini tutuşu çok başarılı.Kolay kalkmıyor.Üzerini mavi akrilik boyayla pon ponlayarak boyadım.

Dekupaj resminin kenarlarını yaktım.Yüzey kazınarak resim ortaya çıkarılmış gibi görünsün istedim.Fotoğraflarda belli olmuyor ama özenle kazınıp ortaya çıkarılmış gibi duruyor.Ya da bana öyle geliyor:)

Ben yaptım diye demiyorum,tavanın mavisine de,  kenarları yanmış  fotoya da bayıldım.
Her baktığımda kulaklarımda Emel Sayın- Müzeyyen Senar karışımı bir ses aynı şarkıyı söylüyor.
Gerçi mektup mu kaldı ki,
 yar kenarını yaksın:) sevgiyle kalın...


Yine yakmış yâr mektubun ucunu
Askerlikte sevdâ çekmek zor diyor
Yükleyip postanın bana suçunu
Hatırımı teller ile sor diyor
Askerlikte sevdâ çekmek zor diyor

Dinlenmeler bir sigara içimi
Duman duman sen kaplarsın içimi

Çiğdem çiçek açmış teskere yakın
Yeşiller giy artık yollara bakın
Sevgilim kendini nazardan sakın
Seni düşde gördüm hayra yor diyor
Askerlikte sevdâ çekmek zor diyor


18 yorum :

  1. çoook tatlı olmuş.Bir kere geri dönüşüm olması çok değerli.Ellerinize sağlık.feyzanincicileri.blogspot.com
    beklerim..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş http://aayparcasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. süpersin yaptıklarını ama daha çok anlatımını seviyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim arkadaşlar,beğenmenize gerçekten çok sevindim.Mavi potin,uslubumu sevmen beni ayrıca mutlu etti.sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  5. evet eminecim mavi potin gibi bende anlatımına bayıldım karsımda konusarak bana anlatıyorsun gibi geldi yazdıkların harikasın ellerine emeklerine saglık bu arada mavi-lacivert ve tonları en sevdigim renklerdir :))

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş olmuş, bu resmi de çok severim, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. merhaba emine hanım ben ESRA ,blogunuzu bugün tanıdım ve gercekten çook begendim.hem çalışmalarınız hem de yasadıklarınız düşünceleriniz bana çok iyi geldi neden mi! çünkü benim gibi baska bitane daha yok sanıyordum:).özellikle diyet konusunda :) evet cevap veriyorum insan 3 beyaza aşık olur mu?olur olur hele hele ıslak kurabiyelere, ah ah olsa da yesem diyorum ama olmaz rejimdeyim :)kova burcu olmanın bir baska buudu olsa gerek :)neyse çok uzattım ben sizi ve blogunuzu çok sevdim bundan sonra sık sık görebilirsiniz :)) hayırlı günler diliyorum Allaha emaney olun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili esra hanım.ziyaretinize çok sevindim.ne zaman kendimle çelişsem:kova burcundandır teşhislerine o kadar alıştım ki.neredeyse inancağım.benim bir şikayetim yok,kendimleyken hiç canım sıkılmıyor:) sizin durumunuzda kovadandır kovadan:).sevgiyle kalın .Alllaha emanet olun.

      Sil
  8. sevgili emekliyim com ve baharoo6 yaptıklarımı beğenmenize de ziyaretinize de çok sevindim.maviyi ben de çok çok seviyorum.herşeyi maviye boyamak istiyorum:)sevgiyle kalın, Allaha emanet olun...

    YanıtlaSil
  9. Bende yapcam bundan çok kıskandım
    hattaa kayınvalidem böyle hiçbişeyini atamaz, çizilmiş tavalarından
    bi tanesini kaçırıp süprüzz yapayım bari
    çok hoşuna gider ama enamal boyam yok yaa
    hepsi akrilik boya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sizin gibi bir gelinim olur.ne güzel düşündünüz,sevinmez mi:)

      Sil
  10. Yine süpersiniz harika bir yazı ve tava ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. muhteşem olmuş bende deneyeceğim

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar keyifli bir resim ve ona zemin olmuş bir tava. Zevk sahibisiniz, belli. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  13. sevgili mehlika,tuğba,bahçe perim,tuğba ve adsız beğenmenize çok sevindim.bir çok arkadaş aynısını yaptı,hepsinin ki muhteşem oldu :) sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık çok güzel olmuş tava tabiki diğerleride insan bi boyamaya başlamasın evdeki herşeyi boyaysı geliyor

    YanıtlaSil