2 Haziran 2013 Pazar

PORSELEN TABAK BOYAMA VE DEKUPAJ

...

KADINLAR gittiklerinde arkalarında daha büyük boşluklar bırakırlar.
Onlar bir gün çekip gittiklerinde, peşlerinde 'yetim-öksüz' kalan çok olur:
Mutfaktaki dolap, perdeler, kavanozun içindeki eski düğmeler, özenle
saklanmış küçülmüş giysiler, dolap diplerindeki kurdeleler.. .
Sabah karanlığında mutfaktan gelen tıkırtılar susar, yetim kalmıştır tabaklar.
Bir kadın gittiğinde hep suyu unutulur saksıların.
Sık sık boynunu büker 'sarıkız'.
O teki kalmış eski bardağın anlamını bilen olmaz, değerini kimse anlayamaz krom hac tasının.
Balkon artık sessizdir, koridor kimsesiz.
Bir kadın gittiğinde...
Bir kadın gittiğinde ne çok kişi gider aslında; bir ağır işçi, bir
temizlikçi, bir bakıcı, bir bahçıvan, bir muhasebeci.. .
Bir anne gider...
Bir dost...
Bir arkadaş...
Bir sevgili...
Ne çok kişi yok olur bir kadın gittiğinde. Hep böyle olur; bir kadın gittiğinde; övgüler, uyarılar, yakınmalar,
dualar yetim kalır.
Kapı eşiğindeki 'Dikkat et...' duyulmaz, annesi gitmiştir 'geç kalma'nın.
Kadınlar, arkalarında büyük boşluklar bırakarak giderler.
Bir kadın gittiğinde pek çok kişi gitmiştir aslında.Ve bir kadın
gittiğinde pek çok 'yetim' bırakmıştır arkasında.

 Ne güzel gözlemlemiş ve de dillendirmiş Bekir Çoşkun.Sanırım kadınların çoğu, aynı genetik koddan hareket ediyor.Yaşadıkça, görüntüde anlamsız fakat değerli bir anısı olan,  kutular dolusu obje biriktiriyorlar.Boyamayı çok seviyorum.Sorun şu ki mdf objeleri bir türlü sevemiyorum.Ben de ev deki eşyalara yeni yüzler yapıyorum:)

Bu dekoratif tabak yeğenimin anneler günü hediyesi.

Palyaço imajı gibi, geyşa imajını da hiç sevmem.Başkalarını mutlu etmeye programlanmış maskeli ruhlar.Bana incitici geliyor:( O sebeple bu tabak, değerli hatırasıyla bir kutuda uyuyordu.Ben ona dokununcaya kadar.Yeni projem için onu seçtim.Yüzeyi boyutlu boyalarla çalışıldığı için çok pütürlüydü. enamel boyayla 4 kat boyayarak pürüzlerden  kurtulabildim.





Ve üzerine peçete dekupajı yaptım. Vernikledim.

Çok güzel oldu.Onu çok sevdim.

İtiraf etmeliyim hediyeye yeni yüz yapmak, biraz suçlu hissettiriyor.Fakat tabak ve anısı aynı sadece desenlere katkı sağladım.Bununla yaşabilirim sanırım:) Sevgiyle kalın...

13 yorum :

  1. emine hanım emeğinize sağlık.bu işlemi beyaz porselen üzerine uygulamak istediğimde enamel boyaya ihtiyaç olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. emine hanım emeğinize sağlık.bu işlemi beyaz porselen üzerine uygulamak istediğimde enamel boyaya ihtiyaç olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayın geç farkettim.zemin düz renkse enamel boyaya gerek yok. henüz paylaşmadım fakat onu da denedim.muhteşem oluyor.sadece desenin üzerini vernikledim:)

      Sil
  3. Bu işlemden sonra tabak kullaniliyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tabak dekoratif amaçlı burcu.lakin boyalar su bazlı ve kurşunsuz olduğundan,soğuk serviste kullanılabilir :)

      Sil
  4. Çok beceriklisiniz maşallah....soruma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. cam tabaklardamı süs amaclı birde ahşa0 boyamada da akrilik boya kullanıyorsunuz en son işlemde ne verniği kullanıyorsunuz acaba biraz uzun oldu ama kusura bakmayın

    YanıtlaSil
  5. rica ederim burcu. cam tabakları arkasından boyadığımız için rahatlıkla kullanabiliriz, folkart veya cadance enamel cam ve porselen boyası kullanıyorum.cama gerek yok fakat diğer objelere aynı markaların su bazlı verniğini kullanıyorum,sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Akrilik Boya ile porselen boyanırmı?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ben porselen boyamaya yeni başlayacağım, resim öğrencisiyim ve böyle şeyler çok hoşuma gidiyor, porselen boyayı kullandıktan sonra daha sonra tabakta yemek yenebilmesi için nasıl sabitleyebilirim acaba?

    YanıtlaSil
  8. Yakın zamanda yabancı bir belgeselde görmüştüm. Tabak biraz daha kaliteliydi özel yapım bir tabak ama sizin çiziminiz daha güzel olmuş. Size birşey söylesem 2500 euro fiyatla vitrine koydular...

    YanıtlaSil
  9. Akrilik boya ile porselen boyanır mı

    YanıtlaSil